روح نیسان رونیز در پیکره این SUV چینی زنده است

دانگ‌فنگ پالاتزو که جانشین امروزی پالادین یا همان رونیز خودمان به حساب می‌آید، به فاصله دو سال از عرضه در چین، با تغییراتی محسوس، به‌روز شده.

جمعه - ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
دانگ‌فنگ - نیسان پالاتزو ۲۰۲۳

رونیز، یا همان نیسان پالادین که پارس خودرو در فاصله سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ در ایران تولید و عرضه کرد، امروز دیگر چیزی بیشتر از یک خاطره سال های دور برای بازار های رو به توسعه نیست. اما شریک تجاری نیسان در چین یعنی چنگچو-نیسان با پالاتزو سعی دارد این خاطره را بازسازی کند. و برخلاف نزدیک ترین برداشت امروزی نیسان از پالادین، یعنی Nissan Tera، تناسبات و طراحی پالاتزو کاملا یادآور پالادین است؛ مخصوصا با فرم خیز گرفته سقف در قسمت عقب که مشخصه ظاهری بارز نیسان پالادین (رونیز خودمان) بود.

چنگچو-نیسان پالاتزو که برپایه پیکاپ دانگ‌فنگ ریچ۶ توسعه یافته، نزدیک به دو سال است که در چین عرضه شده. اما با توجه به بازنگری در ظاهر دانگ‌فنگ ریچ۶ و آغاز عرضه آن با چهره‌ای به‌روز شده و نام ریچ۷، چنگچو-نیسان زمان را مناسب دیده تا پالاتزو را نیز با بازنگری‌های ظاهری مشابه، به‌روز کند. طبق تصاویری که به تازگی در فضای مجازی بازنشر می‌شود، عمده تغییرات در پالاتزو جدید را در نمای جلو آن شاهد هستیم، جایی که مجموعه جلوپنجره، چراغ‌ها و سپر، با رویکردی مدرن، از نو طراحی شده. در نمای جانبی نیز طرح رینگ‌های ۱۸ اینچ جدید است که خودنمایی می‌کند. اما در نمای عقب، تغییری را شاهد نسیتیم و خریداران پالاتزو کماکان مجبور هستند با فرم بدقواره نمای عقب آن کنار بیایند.

هنوز تصویری از فضای داخلی پالاتزو جدید در دست نیست اما بعید نیست همچون ریچ۷، طراحی داشبورد و رودری‌های آن با رویکردی لوکس‌تر و مدرن‌تر، مورد به‌روز رسانی قرار گرفته باشد. در بخش پیشرانه نیز برخلاف مدل پیش از فیس‌لیفت که از موتور ۱.۸ لیتری توربو ۲۳۱ اسبی با ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد، یک موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۲۵ اسب‌بخاری نیروبخش دانگ‌فنگ پالاتزو جدید خواهد بود که به جای گیربکس 6 سرعته دستی، متصل به گیربکس اتومات است.

فعلا برای صحبت پیرامون امکانات دانگ‌فنگ پالاتزو جدید کمی زود است. اما مدل پییش از فیس‌لیفت این SUV، در مدل پایه که تک‌دیفرانسیل است، با امکاناتی نظیر قفل مرکزی با ریموت کنترل، ایربگ های جلو، نشانگر فشار باد تایرها، ABS+EBD، همیار ترمز، کنترل هرزگردی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، دوربین دنده عقب، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، دیلایت، چراغ های بدرقه، آینه بغل های برقی، پوشش چرم صندلی ها و فرمان، کنترلگرهای چندمنظوره روی فرمان، نمایش میزان مصرف سوخت لحظه ای و دمای محیط خارج، تهویه اتوماتیک، تنظیم دستی موقعیت و ارتفاع صندلی های جلو، بلوتوث و رابط کاربری تلفن همراه نیز امکاناتی هستند که بین دو تیپ تجهیزاتی پالاتزو مشترک شده.

برخلاف تیپ پایه که تک‌دیفرانسیل است، تیپ مجهز تر بصورت چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل عقب عرضه شده. و مولتی مدیا در آن به جای نمایشگر ۷ اینچ، دارای نمایشگر ۹ اینچ لمسی است. همچنین در تیپ مجهز تر، سیستم صوتی دارای ۴ بلندگو (به جای ۲ بلندگو تیپ پایه) است و سنسور دنده عقب نیز در آن ارائه شده. هم‌اکنون قیمت تیپ پایه نمونه پیش از فیس‌لیفت دانگ‌فنگ پالاتزو در چین، ۱۴۴.۸۰۰ یوان (معادل ۲۲.۵۰۰ دلار) است، رقمی که برای تیپ مجهزتر، به ۱۷۸.۸۰۰ یوان (معادل ۲۷.۷۵۰ دلار) می‌رسد. انتظار می‌رود به زودی شاهد انتشار تصاویر و اطلاعات رسمی از فیس‌لیفت این SUV چینی باشیم. تصاویری که در ادامه می‌بینید، متعلق به نمونه پیش از فیس‌لیفت Palazzo می‌باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟