بازگشت کادیلاک به سری رقابت های لُمان

ابرخودرو جدیدی که کادیلاک با نام Project GTP Hypercar رونمایی کرد، پس از دو دهه غیبت این خودروساز آمریکایی را به مسابقات لُمان بازمی‌گرداند.

جمعه - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
ابرخودرو جدید کادیلاک برای سری رقابت های استقامت لُمان

کادیلاک از ابرخودرو جدیدی رونمایی کرد که Project GTP Hypercar نام دارد. این ابرخودرو مسابقه‌ای که قرار است سال آینده در سری رقابت های استقامت جهانی (WCE) و قهرمانی خودروهای اسپرت WeatherTech بنیاد بین‌المللی ورزش های موتوری (IMSA) شرکت کند، بازگشت کادیلاک به سری رقابت های قهرمانی ۲۴ ساعته لُمان پس از ۲۱ سال را نیز رقم می‌زند.

کادیلاک ابرخودرو جدید Project GTP Hypercar را همچون BMW M Hybrid V8 برپایه یک شاسی توسعه یافته توسط دالارا طراحی کرده و محرک آن، یک موتور ۵.۵ لیتری V8 جدید است که همسو با قوانین سری رقابت های استقامت، گیربکس Xtrac متصل به آن از سیستم هایبرید متشکل از موتور برقی ۴۹ اسب‌بخاری و باتری های توسعه یافته توسط Williams Advanced Engineering نیز بهره می‌برد. طراحی این کادیلاک جدید الگو گرفته از پروتوتایپ فوق‌العاده موفق DPi-V.R است که کادیلاک با آن از سال ۲۰۱۷ در سری رقابت های IMSA مسابقه می‌دهد. اما طرح چراغ های عمودی و طرح تهاجمی سپرهای جلو و عقب بطور مشخص برگرفته از خودرو های سواری عملکرد-محور این برند نظیر CT5-V Blackwing است.

کادیلاک تا اواخر ۲۰۲۲ تست های مربوطه بر روی این ابرخودرو جدید مسابقات استقامت را آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود از مسابقه ۲۴ ساعته رولکس دیتونا با تیم‌های Chip Ganassi Racing و Action Express Racing، حضور با آن در مسابقات را استارت بزند. اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، Cadillac با این ابرخودرو جدید در سری رقابت های لُمان سال ۲۰۲۳ نیز حضور خواهد یافت. آخرین بار که کادیلاک در این مسابقه شرکت داشت، سال ۲۰۰۲ بود؛ در آن سال پروتوتایپ های Northstar LMP این خودروساز آمریکایی رتبه‌های نهم و دوازدهم رقابت ۲۴ ساعته لمان را به خود اختصاص دادند.

نکته جالب در مورد Cadillac Project GTP Hypercar این است که پشت گلگیرهای جلو آن نام Le Monster خودنمایی می‌کند. این نام اشاره به کادیلاکی با همین نام دارد که اولین پروتوتایپ لُمان کادیلاک بود و سال ۱۹۵۰ توانست رتبه یازدهم این رقابت را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است این ابرخودرو همسو با قوانین Le Mans Daytona Hybrid یا به اختصار، LMDh توسعه یافته و همین آن را قادر می‌سازد تا هم در کلاس WEC و هم در کلاس IMSA GTP شرکت کند. سال آینده رقبایی از پورشه، ب‌ام‌و و آکیورا رو در روی Cadillac Project GTP Hypercar خواهند بود و از سال ۲۰۲۴، لامبورگینی و آلپین نیز به جمع رقبای آن خواهند پیوست. همچنین از آنجایی که کلاس جی‌تی‌پی سری رقابت های ایمسا خودروهایی از کلاس هایپرکار های WEC را نیز در بر می‌گیرد، Project GTP Hypercar می‌بایست در برابر رقبایی نظیر تویوتا GR010 Hybrid و پژو 9X8 نیز در دیتونا ۲۰۲۳ رقابت کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟