جزئیات قیمت مرسدس-بنز EQB اعلام شد

شروع قیمت مرسدس-بنز EQB که سومین محصول از سری خودروهای تمام-الکتریکی EQ این خودروساز آلمانی است، از ۵۴.۵۰۰ دلار برای مدل پایه خواهد بود.

یکشنبه - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
2023 Mercedes Benz EQB Electric SUV

مرسدس-بنز اواسط سال گذشته بود که از EQB به عنوان سومین محصول از سری خودروهای تمام-الکتریکی خانواده EQ رونمایی کرد. حال که به زمان عرضه این کراس‌اوور کوچک 3ردیف سرنشین به بازار نزدیک شده‌ایم، مرسدس-بنز قیمت‌گذاری آن را نیز بصورت رسمی اعلام می‌کند. برای این خودرو قیمت پایه ۵۴.۵۰۰ دلاری در نظر گرفته شده که البته شامل هزینه ۱.۰۵۰ دلاری حمل خودرو تا مقصد نمی‌شود.

این بهای پرداختی برای مدل پایه یعنی EQB 300 4matic است که دارای دو موتور برقی (یکی در جلو و دیگری در محور عقب) با پیکربندی AWD است. این مدل با ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور، از امکاناتی نظیر کابین دیجیتال با دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ چسبیده به یکدیگر بر روی داشبورد، نویگیشن، گستره‌ای از سامانه های ایمنی همیار و سیستم MBUX مرسدس بهره می‌برد.

دو تیپ تجهیزاتی شامل Exclusive و Pinnacle برای EQB قابل سفارش است که اولی با ۱.۲۵۰ دلار هزینه بیشتر، امکاناتی نظیر ورود و استارت بدون کلید، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی قدرتمندتر را به لیست امکانات اضافه می‌کند و دومی که پکیجی ۳.۸۰۰ دلاری است، در کنار تمامی موارد عرضه شده در قالب Exclusive، در بر دارنده سقف پانورامیک، سیستم دید ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی پریمیوم برمستر نیز هست.

آن دسته از خریدارانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌توانند EQB 350 4MATIC را سفارش دهند که از پیکربندی جفت‌موتور پیشرانه برقی خود، ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۱ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه می‌گیرد. طبق اطلاعات انتشار یافته توسط مرسدس-بنز، بُرد پیمایش مدل ۳۰۰ با هر بار شارژ کامل مجموعه ۶۶.۵ کیلووات ساعت باتری های لیتیم-یون، بین ۳۷۰ تا ۴۲۰ کیلومتر خواهد بود. این بُرد پیمایش مخصوصا در مقایسه با رقبایی نظیر آئودی Q4 e-Tron و تسلا مدل Y که با هر بار شارژ کامل، به ترتیب ۴۸۸ و ۴۸۳ کیلومتر را می‌پیمایند، عددی نیست که نشان از برتری SUV کوچک سه‌ردیف سرنشین مرسدس-بنز باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟