قرعه کشی یکپارچه فروش خودرو امروز انجام شد

در اولین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت، ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر متقاضی ثبت نام ۱۷۶۹۱۱ خودرو بوده‌اند.

دوشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
قرعه کشی یکپارچه فروش خودرو امروز انجام شد

به گفته مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت، امروز اولین قرعه کشی یکپارچه فروش خودرو انجام شد و فردا اسامی اعلام می شود. عبدالله توکلی لاهیجانی می گوید: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش خودرو به متقاضیان تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از ۲۷ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت ثبت نام ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در این سامانه انجام شده است که از این تعداد، ۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی فروش های خودروسازان و ۲۹۷ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده شرکت کردند. مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به این تعداد متقاضیان خودرو در اولین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص گفت: ظرفیت اعلامی برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ هزار خودرو بوده که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع، فروش فوری، فروش فوق العاده، پیش فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید عرضه شده است.

طبق اعلام وزارت صمت فرآیند فروش به عهده خودروسازان است و لیست آن‌هایی که برنده شده اند در اختیار خودروسازان قرار گرفته است. سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بر اساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهوری در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم راه اندازی شده است و طبق گفته فاطمی وزیر صمت همه خودروهای بخش خصوصی و دولتی تنها از این طریق به فروش می رسند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟