فروش خودرو قرار است ۳ تا ۴ ماه یک‌بار برگزار شود

طبق گفته های منوچهر منطقی، به نظر می‌آید موعد فروش های خودروسازان قرار است از هفتگی یا دو هفته یک بار به ۳ تا ۴ ماه یک بار تغییر یابد.

دوشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
فروش خودرو قرار است ۳ تا ۴ ماه یک بار برگزار شود

در حالی که قرار بر این شده بود تا با انجام منظم و هفتگی فروش های خودروسازان، شاهد بازگشت ثبات به بازار خودرو باشیم، دخالت های مستمر وزارت صمت در روند فروش‌ها باعث شده تا همان نظم نسبی ماه های پایانی سال ۱۴۰۰ در فروش خودرو نیز به دست فراموشی سپرده شود. اما به نظر می‌آید داستان به همین جا ختم نخواهد شد چراکه تازه‌ترین صحبت‌های منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت حاکی از آن است که از این پس، به جای اینکه خودروسازان هر ۱۵ روز یک بار ۵ تا ۱۰ هزار خودرو به صورت مجزا عرضه کنند و قرعه‌کشی انجام دهند، این فرآیند به صورت یک جا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می‌شود و در هر دوره (هر سه ماه با چهار ماه یک بار) بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو به متقاضیان عرضه می‌شود.

منوچهر منطقی به خودروسازان خصوصی هم اشاره‌ای داشته و می‌گوید: در بخش خودروسازان خصوصی که به طور مثال برای ١٠٠٠ خودرو تأمین قطعه صورت می‌گرفت اما ٣٠٠٠ خودرو برای فروش عرضه می‌کردند بنابراین اغلب برای تحویل مابه‌التفاوت تعهد ایجاد شده که قطعه نبود، مشکل ایجاد و مشتریان بلاتکلیف می‌شدند.

منطقی با ذکر این موارد معتقد است در سامانه یکپارچه این مشکل به‌نوعی حل شده است. وی همچنین می‌افزاید: برخی خودروسازان به صورت انبوه (به طور مثال ١٠ هزار خودرو) تولید می‌کردند اما برای کسب حداکثر، عرضه به صورت قطره‌چکانی صورت می‌گرفت و برای مثال مثال ۵٠٠٠ دستگاه عرضه می‌کردند، در سامانه این مشکل رفع شده و همه تولیدات آن‌ها باید عرضه شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟