پیش فروش خودرویی که مختص زنان است

محصول جدید و دخترانه Ora، زیرمجموعه نوپای گریت‌وال موتورز که گربه بالِریَن نام دارد، با قیمت پایه حدودا ۳۱ هزار دلاری در چین عرضه می‌شود.

دوشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
2022 Ora Ballet Car EV

اورا تا کمتر از دو هفته دیگر پیش‌فروش محصول جدید خود که گربه بالرین (Ballet Cat) نام گرفته را آغاز خواهد کرد. آغاز عرضه آن نیز برای اواسط ژوئن برنامه‌ریزی شده است. Ora Ballet Cat یک خودرو جمع و جور تمام‌الکتریکی است که نسخه دخترانه Ora Punk Cat به حساب می‌آید؛ خودرویی که به واسطه طراحی مشخصا الگو گرفته از فولکس‌واگن بیتل، بسیار بر سر زبان ها افتاده. و جالب است بدانید مراجع ذیصلاح اروپایی، این طراحی را کُپی‌برداری از خودرو نمادین فولکس‌واگن نمی‌دانند و به همین ترتیب، Ora توانسته پتنت‌‌‌های طراحی ظاهری آن را بدون دردسر برای عرضه در بازار اروپا به ثبت برساند.

محرک Ora Ballet Cat یک موتور برقی ۱۶۹ اسب‌بخاری است و بسته به پکیج باتری‌های لیتیم-فسفات‌آهن انتخابی، با هر بار شارژ کامل ۴۰۱ یا ۵۰۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. برخلاف آنچه که از تناسبات و شکل این Ora جدید برمی‌آید، خودرو بسیار جاداری است و فاصله دومحور ۲۷۵۰ میلیمتری آن که بیشتر در سگمنت میدسایز‌ها دیده می‎شود نیز گواه همین ادعاست. و همانطور که اشاره شد، برخلاف Punk Cat که طراحی مردانه‌تری دارد، هدف از ارائه Ballet Cat جذب خریداران زن بوده است.

تفاوت ظاهری بارز Ballet Cat با Punk Cat، استفاده از چراغ هایی به شکل نعل اسب در جلو و عقب به جای نمونه‌‌‌های گرد و سپرکرومی‌بزرگتر است. اما در یک سری جزئیات دیگر نیز بازنگری شده. برای مثال به جای طرح دستگیره‌‌‌های مخفی، از دستگیره‌‌‌های کلاسیک کرومی‌بهره گرفته شده. رینگ‌ها نیز طرحی کلاسیک دارند. همچنین به جای درب قسمت بار با ظاهر شیشه ای یکپارچه با سقف پانورامیک، از درب صندوق بار مرسوم بهره گرفته شده.

دامنه تفاوت‌ها در طراحی Ballet Cat در مقایسه با Punk Cat به کابین نیز کشیده شده و برخلاف Punk Cat که یک طراحی کلاسیک تر با نمایشگر بزرگ تعبیه شده در وسط داشبورد دارد، در Ballet Cat طراحی داخلی رنگ‌وبوی مدرن تری دارد و از ترکیب دو نمایشگر باریک به هم چسیده بهره گرفته شده. لبه‌‌‌های قاب دو نمایشگر نیز در طرفین، یک فُرم گرد شده دارد. و نکته جالب، تریم دخترانه‌ای است که همراه با چرم دارای طرح گُل در رنگ‌‌‌های روشن برای فضای داخلی Ora Ballet Cat در نظر گرفته شده. همچنین یک پد مخصوص در مرکز کنسول میانی در دل یک قاب برآمدگی کریستال جلب نظر می‌کند که مختص شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند است.

انتظار می‌رود قیمت Ora Ballet Cat در چین از حدود ۲۰۰ هزار یوان یعنی چیزی در حدود ۳۱ هزار دلار آغاز شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟