نتیجه تست تصادف تویوتا لندکروزر ۳۰۰ که از اواسط پاییز در استرالیا و نیوزلند عرضه شده، توسط ANCAP منتشر شد.
در این تست تصادف که نتیجهاش برای تمامی تیپهای تجهیزاتی غیر از GR Sport صدق میکند، نسل جدید تویوتا لندکروزر بصورت استاندارد مجهز به ایربگهای جلو، جانبی جلو، پردهای و زانوی راننده و سرنشین جلو بوده اما فاقد ایربگ بین سرنشینان که از برخورد آنها به یکدیگر در هنگام تصادف جلوگیری میکند، بود. از جمله سیستم های ایمنی همیار موجود در نمونه های مورد بررسی در این تست تصادف که از امکانات استاندارد تمامی تیپهای تجهیزاتی تویوتا لندکروزر ۳۰۰ بازار استرالیا و نیوزلند هستند نیز باید به ترمز اضطراری اتوماتیک (خودرو-به-خودرو، عابر آسیبپذیر مسیر و همیار تقاطعها)، هشدار انحراف از مسیر به همراه همیار حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم تشخیص علایم جاده با قابلیت محدود کردن سرعت خودرو با توجه به حداکثر سرعت مجاز مسیر اشاره کرد.
با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، نسل جدید Land Cruiser در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال، در مجموع ۸۹ درصد از مجموع امتیازات این تست را کسب کرده، امتیازی که برای حفاظت از سرنشینان خردسال، ۸۸ درصد اعلام شده. در بخش حفاظت از عابرین پیاده در معرض خطر نیز با کسب ۴۴.۰۲ از مجموع ۵۴ امتیاز ممکن، لندکروزر جدید موفقیت ۸۱ درصدی داشته. در مقوله سیستم های ایمنی همیار اما امتیاز نهایی از ۷۷ درصد فراتر نرفته که دلیل اصلی در کسب این امتیاز نیز ضعف های جزئی همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر بوده. ویدیو رسمی تست تصادف نسل جدید تویوتا لندکروزر و همچنین تصاویر انتشار یافته از این تست توسط ANCAP را در ادامه میتوانید مشاهده کنید. در انتهای نوشتار نیز پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازههای جهان خودرو و اخبار خودرویی کشورمان و تازهترین شرایط فروش شرکت های خودروساز، حتما اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟