کامیون باری دیما هفته آینده توسط گروه خودروسازی مایان رونمایی می‌شود

گروه خودروسازی مایان قصد دارد در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برای اولین بار از کامیون باری دیما رونمایی کند.

سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
کامیون جدید گروه خودروسازی مایان با نشان دیما

همکاری گروه خودروسازی مایان با JAC قرار است وارد فاز تازه ای شود. به فاصله تقریبا یک سال از آغاز تولید کشنده JAC K7 در ایران توسط گروه خودروسازی مایان با نشان تجاری دیما، حال این سازنده خوشنام خودرو‌‌‌های تجاری و کار کشورمان آماده رونمایی از کامیون باری دیما در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فارسی‌کار، کامیون باری دیما همچون کشنده دیما HT-490-4×2، از سری محصولات گیرفا خودروسازی JAC  است و از آنجایی که محصول مذکور یعنی جک گیرفا A5III جدید در پیکربندی ۲×۴ در محوطه گروه خودروسازی مایان رویت شده، احتمالا همین پیکربندی برای تولید انتخاب شده است. البته در چین، در کنار پیکربندی ۲×۴، این محصول بصورت ۲×۶، ۲×۸ و ۴×۸ نیز عرضه شده که بسته به کاربری مد نظر مشتری، می‌تواند پاسخگوی نیاز‌‌‌های متعدد باشد.

از نظر پیشرانه نیز اگرچه این کامیون باری جک با پیشرانه‌‌‌های ۴ و ۶ سیلندر خطی متنوعی در چین عرضه شده که بین ۱۶۰ تا ۴۹۰ اسب بخار قدرت و بین ۷۲۰ تا ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارند اما احتمالا نمونه در نظر گرفته شده برای تولید در گروه خودروسازی مایان، واحد ۴ سیلندر ۴.۱۶ لیتری ۲۰۰ اسب‌بخاری است که با ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۱۰ سرعته دستی متصل است. تُناژ این محصول نیز بین ۱۶ تا ۱۸ تُن خواهد بود.

شاید فعلا برای صحبت پیرامون امکانات این محصول آتی گروه خودروسازی مایان کمی‌زود باشد اما می‌دانیم جک بسته به کاربری و سطح نیاز‌‌‌های مشتری، امکاناتی نظیر کروزکنترل، دیلایت، دوربین و رادار دنده عقب، غربیلک فرمان با کنترگر‌‌‌های چند منظوره، تهویه دستی، شیشه بالابر‌‌‌های برقی، مکان‌یاب ماهواره ای، سیستم ثبت وقایع در هنگام رانندگی، آینه‌‌‌های جانبی برقی دارای گرمکن، قفل مرکزی، هشدار نقاط کور، کامپیوتر سفری با نمایشگر ۵ اینچ TFT، مولتی مدیا با نمایشگر ۱۰.۴ اینچ، تهویه درجا، استارت دکمه ای، وای‌فای داخل خودرو، گرمکن و سردکُن صندلی ها، خروجی برق ۲۲۰ ولت داخل کابین، سیستم بررسی رفتار راننده، کنترل پایداری الکترونیک، ABS+EBD و ترمزهای دیسکی محور جلو و باک آپشنال ۳۲۰ لیتری در قالب گیرفا A5IIIL ارائه می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تصاویر انتشار یافته در این نوشتار، صرفا تصاویری از جک گیرفا A5IIIL هستند که نشان دیما روی آنها درج شده و ممکن است محصول نهایی با توجه به طول شاسی و متعلقات ظاهری، تفاوت هایی با این تصاویر داشته باشد. اطلاعات بیشتر پس از رونمایی رسمی منتشر خواهد شد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه های دنیای خودرو های تجاری و کار، حتما اینستاگرام فارسی‌تراک را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟