مزدا ۲ جدید همان تویوتا یاریس ۲۰۲۲ است!

نسل چهارم مزدا ۲ که به تازگی در بازار های اروپایی معرفی شده، در اصل همین تویوتا یاریس جدید است البته با این تفاوت که با نشان مزدا، ری‌بَج شده.

چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
معرفی مزدا ۲ جدید

اگر به یاد داشته باشید، نسل قبل تویوتا یاریس در نمونه عرضه شده در بازار آمریکای شمالی، در اصل همان مزدا ۲ بود که به تویوتا تغییر نشان داده بود. حال عکس همین اتفاق برای نسل جدید مزدا ۲ افتاده. خودرویی که در قالب نسل چهارم مزدا ۲ برای بازار های اروپایی معرفی شده، همان نسل جدید تویوتا یاریس است. و البته معرفی نسل جدید، به معنی پایان تولید نسل فعلی نیست و تولید آن کماکان ادامه خواهد داشت. اما نکته مهمتر این است که ارتباط با تویوتا، مزدا را قادر ساخته تا اولین محصول فول-هایبرید خود را در در قالب نسل جدید مزدا ۲ در اراوپا عرضه کند؛ محصولی که در کنار گستره تولیدات نیمه هایبرید فعلی و همینطور خانواده جدید خودرو های پلاگین-هایبرید که قرار است از ۲۰۲۳ در بازارهای هدف مزدا عرضه شوند، کمک می‌کند تا این خودروساز ژاپنی ردپای زیست‌محیطی پاک تری داشته باشد.

مزدا 2 جدید دارای پیشرانه ای متشکل از یک موتور برقی ۷۹ اسب‌بخاری و یک موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی ۹۱ اسب‌بخاری است. در این پیکربندی، استارت خودرو با موتور برقی می‌خورد و به واسطه گشتاور بیشتری که از همان ابتدا در اختیار راننده قرار دارد، شتاب‌گیری خوبی دارد. صفر تا صد ۹.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خود موید همین ادعاست. و این در حالی است که پیشرانه در مجموع ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت دارد. جالب‌تر این که مصرف سوخت خودرو در سیکل ترکیبی، صدی تنها ۳.۸ لیتر اعلام شده و در هر کیلومتر، تنها ۸۷ گرم CO2 تحویل جو می‌دهد. ذکر این نکته نیز حایز اهمیت است که شارژ باتری پشتیبان موتور برقی بصورت اتوماتیک و بدون اتصال خارجی به برق صورت می‌پذیرد و خودرو، چگونگی توزیع قدرت و راندمان پیشرانه را بصورت هوشمند تنظیم می‌کند.

با توجه به این که مزدا ۲ جدید همان تویوتا یاریس است، باید به ایمنی ۵ ستاره آن که به تایید یوروانکپ رسیده نیز اشاره کنیم. و با توجه به فاصله ۲.۵۶۰ میلیمتر دو محور، با وجود ابعاد کوچک، فضای خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. ظرفیت بار آن نیز ۲۸۶ لیتر اعلام شده است. عرضه مزدا ۲ جدید در بازار های اروپایی از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟