BYD Destroyer 05؛ یک سدان پلاگین-هایبرید جدید با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار

Destroyer 05 اسلحه جدیدی است که BYD در موتورشو گوانژو معرفی کرده و با آن، مقابل وارداتی های به مراتب گران‌تری نظیر پاسات و کمری قرار می‌گیرد.

یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
2022 BYD Destroyer 05 PHEV

بی‌وای‌دی در نمایشگاه بین المللی خودرو گوانژو امسال از یک محصول جدید، با نام عجیب “نابودگر۰۵” رونمایی کرد بله، تعجب نکنید! این سدان کامپکت جدید بی‌وای‌دی که از پیشرانه پلاگین-هایبرید نیرو می‌گیرد، نامی شبیه به یک ناو جنگی دارد. البته انصاف را بخواهیم رعایت کنیم، به واسطه سبک طراحی مدرن و تهاجمی، مخصوصا در نمای جلو، می‌توان گفت BYD Destroyer 05 برای برخی رقبای خود می‌تواند حکم یک نابودگر را داشته باشد.

شبکه فروش جدید BYD

بی‌وای‌دی در کنار این محصول، شبکه فروش جدیدی را نیز معرفی کرده که تور اقیانوس نام دارد و به فروش دو سری از خودروهای این شرکت مشغول خواهد بود: سری زندگی دریایی (Marine Life) بی‌وای‌دی که دلفین اولین محصول این سری است و سری رزمناور (Warship) که پلاگین-هایبرید هایی نظیر Destroyer 05 از این سری هستند. شبکه فروش تور اقیانوس مستقل از شبکه فروش BYD و با هدف جذب خریداران جوان تر به تولیدات این برند عمل خواهد کرد.

ویژگی های فنی Destroyer 05

BYD Destroyer 05 نسل سوم پلتفرم الکتریکی BYD طراحی و مهندسی شده، پلتفرمی که هم برای خودروهای تمام‌الکتریکی و هم برای خودروهای پلاگین-هایبرید قابلیت استفاده را دارد. در نابودگر 05، یک پیشرانه پلاگین-هایبرید که از تکنولوژی سوپرهایبرید بی‌وای‌دی موسوم به DM-i بهره می‌برد، روی این پلتفرم سوار شده. این پیشرانه از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی سری اسنپ‌دراگون و یک موتور برقی تشکیل یافته. و منبع تغذیه موتور برقی، پکی باتری های موسوم به BYD Blade است.

این پیکربندی در دو سطح قدرت برای BYD Destroyer 05 قابل سفارش خواهد بود. در سطح پایه، قدرت ۱۷۷ اسب‌بخار است و بیشینه گشتاور، معادل ۳۱۵ نیوتن‌متر. در سطح قدرتمندتر که بی‌وای‌دی معتقد است صفر تا صد ۷.۳ ثانیه به نابودگر ۰۵ می‌دهد و صدی تنها ۳.۸ لیتر در سیکل ترکیبی، بنزین می‌سوزاند، قدرت پیشرانه، ۱۹۵ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن، ۳۲۵ نیوتن‌متر اعلام شده است. این توان عملکردی برای خودرو میدسایزی است که با ابعاد ۴۷۸۰×۱۸۳۷×۱۴۹۵ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲۷۱۸ میلیمتر سوار است.

قیمت و زمان عرضه

BYD Destroyer 05 اوایل ۲۰۲۲ در بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت آن نیز بسته به سطح تجهیزات و توان پیشرانه، احتمالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار یوان یعنی بین ۱۸.۸۰۰ تا ۲۳.۵۰۰ دلار متغیر خواهد بود. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر BYD Destroyer 05 را مشاهده فرمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های صنعت خودرو چین، اینستاگرام چایناکارز ایران را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات