قانون تخصیص خودرو به قیمت کارخانه برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر توسط رئیسی ابلاغ شد

قانونی که طبق یکی از مواد آن، خودروسازان ملزم به تخصیص خودرو به قیمت کارخانه برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌شوند، توسط رئیسی ابلاغ شد.

چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
قانون تخصیص خودرو به قیمت کارخانه برای مادران

پیرو اخباری که پیرامون تخصیص خودرو به قیمت کارخانه برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر به گوش می‌رسید، به نظر می‌آید این ایده قرار است عملیاتی شود چراکه در قالب بند دوازدهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گنجانده شده است. متن ماده دوزادهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه شماره ۹۳۹۸۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ توسط رییس جمهور ابلاغ شد، شرکت های خودروساز داخلی را موظف می‌سازد که از زمان ابلاغ این قانون، یک خودرو ایرانی به انتخاب و به نام مادر پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نوبت ثبت نام خودرو برای یک مرتبه به مادر تحویل دهند.

به گزارش فارسی‌کار، متن دقیق ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌گوید شرکتهای خودروساز داخلی مکلفند از زمان ابلاغ این قانون یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه به انتخاب و نام مادر پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نوبت ثبت نام برای یک مرتبه تحویل دهند. همچنین به نظر می‌آید طبق این قانون تخصیص خودرو به قیمت کارخانه برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر، خودروسازان مکلف خواهند بود نیمی از ظرفیت هر ثبت نام را به مادران دارای دو فرزند و بیشتر اختصاص دهند.

دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم، در تبصره ماده ۱۲ این قانون آمده که در هر نوبت ثبت نام ۵۰ درصد خودرو ها مشمول این ماده می‌باشد و در صورتی که تعداد متقاضیان مشمول از ۵۰ درصد خودرو ها در هر نوبت بیشتر باشد، اولویت با مادرانی است که طی دو سال قبل خودرویی دریافت نکرده باشند. در ادامه این تبصره ذکر شده که اگر تعداد متقاضیان در اولویت یا خارج از آن، بیشتر از ۵۰ درصد خودرو ها باشد، تعیین تکلیف از طریق قرعه‌کشی خواهد بود و سایرین می‌توانند در نوبت های بعدی ثبت‌نام کنند. این تبصره همچنین اعلام می‌دارد چنانچه تعداد متقاضیان، کمتر از ۵۰ درصد خودرو ها بود، فروش مابقی خودرو ها بلامانع است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه ترین اخبار و رویداد های خودرویی کشورمان، اینستاگرام فارسی‌کار را حتما دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • خیرالله | 10 اسفند 1400 - 00:14

    باسلام خانم من سی ام شهریورماه زایمان کرده.پس گناه ما چی هست.چرا قانونهای ایران همبشه نصف ونیمه وناقص تصویب میشن؟

    • مرتضی | 12 اسفند 1400 - 14:12

      سلام لااقل از اول سال ۱۴۰۰ قانون رو اجرایی میکردن.اینجوری که خیلی بده