چری تیگو ۸ پلاس به موتور هیولا مجهز شد!

چری به تازگی عرضه تیگو ۸ پلاس با موتور ۲.۰ لیتری توربو قدرتمندی را در چین آغاز کرده که نام آن، یعنی کونپنگ برگرفته از هیولای اساطیری چین است.

شنبه - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
چری تیگو ۸ پلاس

کونپنگ (Kun-Peng) ها هیولا های اساطیری چین هستند که هیکلی بزرگ با ظاهری شبیه به پرنده و بدنی شبیه به ماهی دارند. قابلیت پرواز، چالاکی، قدرت و دوام بالا، قابلیت استفاده بهینه از اکسیژن هوا به واسط شش های قدرتمند، انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت تطبیق یافتن سریع با شرایط آب و هوایی مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که به این موجود اساطیری چین نسبت داده شده. و بی‌دلیل نیست که چری این نام را برای پیشرانه قدرتمندی که به تازگی به گزینه های پیشرانه تیگو ۸ پلاس نیز اضافه شده، انتخاب کرده است.

به گزارش فارسی‌کار، چری تیگو ۸ پلاس در سری مجهز به پیشرانه Kun-Peng قیمتی در محدوده ۱۴۱.۹۰۰ و ۱۶۹.۹۰۰ یوان داشته، بالاترین رده را در خانواده تیگو ۸ پلاس به خود اختصاص می‌دهد. مشوق های خوبی نیز برای خریداران آن در نظر گرفته شده از جمله هدیه نقدی ۸ هزار یوانی، امکان خرید اقساطی با بازپرداخت بدون بهره ۳۶ ماهه، حداکثر ۷ هزار یوان تخفیف در خرید های تسهیلاتی، تخفیف حداکثر ۱۰ هز یوانی در قالب طرح تعویض با خودرو کارکرده، گارانتی مادام‌العمر پیشرانه، شش نوبت سرویس رایگان خودرو در سه سال اول خرید و اینترنت عادی رایگان مادام‌العمر برای خودرو.

از نظر ظاهری، سری مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو Kun-Peng تفاوتی با نمونه های عادی چری تیگو ۸ پلاس ندارد. و این یعنی همان ظاهر پرقدرت و مدرنی را دارد که با معیار های سومین برداشت از زبان طراحی موسوم به “زندگی در حرکت” چری فرم گرفته. البته در مقایسه با نمونه ای که به تازگی توسط مدیران خودرو در کشورمان عرضه شده، طراحی ظاهری کمی متفاوت اسات. بارزترین تفاوت آن نیز جلوپنجره مدل جدید است که بسیار شبیه به جلوپنجره SUV های جدید آئودی طراحی شده و قابی با رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه دارد.

به عنوان لوکس‌ترین عضو خانواده تیگو ۸ پلاس اما چری تمام آنچه که می‌تواند را در فضای داخلی سری مجهز به موتور Kun-Peng ارائه می‌دهد؛ از ترکیب پلاستیک نرم و پوشش چرم سطوح با بافتی خوشایند و حسی بالارده تا استفاده از ۳ نمایشگر در داشبورد (یک جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به عنوان صفحه نشانگر های پشت فرمان و نمایشگر اصلی و یک نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای کنترل سیستم تهویه)، دوخت طرح الماس چرم صندلی ها، نویگیشن Beidou متصل به ۵۵ ماهواره، تنظیم برقی صندلی ها و آینه های جانبی با حافظه تنظیمات، تهویه اتوماتیک با کنترل سه نقطه ای و سیستم صوتی سونی با ۱۰ بلندگو به همراه امپلیفایر و ساب‌ووفر.

اما همانطور که اشاره شد، اصلی‌ترین مشخصه این سری، موتور کونپنگ از نوع ۲.۰ لیتری توربو است که پیش‌تر در اکسید Xingtu Lanyue 390T نیز به کار رفته. این موتور مجهز به تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت، با ۲۵۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر، متصل به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ است و بطور متوسط صدی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند. برای مقایسه هم که شده، چری تیگو ۸ پلاس در کشورمان با موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری عرضه شده که توان تولید ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. ذکر این نکته نیز ضروری است که این خودرو در کشورمان با پسوند Pro عرضه خواهد شد، نه Plus. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های جهان خودرو حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات