با موتور جدید با گیربکس جدید و می‌آید؛

چری تیگو۵ توربو، محصول جدید مدیران خودرو

مدیران خودرو با هدف جذابیت بخشیدن به کراس‌اوور سالخورده اما محبوب خود، چری تیگو۵، قصد دارد آن را با موتور توربو و گیربکس جدید عرضه کند.

دوشنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
چری تیگو۵ توربو، محصول جدید مدیران خودرو

اواسط پاییز سال گذشته بود که زمزمه های عرضه چری تیگو۵ توربو در ایران توسط مدیران خودرو جدی شد. حال که مدیران خودرو خیز بلندی در جهت به‌روز رسانی سبد تولیدات خود در آستانه لغو احتمالی تحریم های صنعت خودرو برداشته، خبر هایی مبنی بر معرفی قریب‌القوع تیگو۵ توربو برای بازار ایران به گوش می‌رسد و به زودی شاهد رونمایی رسمی از آن توسط مدیران خودرو خواهیم بود.

چری تیگو۵ خودرو دست و پا بسته ای نیست و در بیش از ۵ سالی که از آغاز عرضه اش در ایران می‌گذرد، فروشی فراتر از ۴۵ هزار دستگاه داشته که نشان از محبوبیت بالای آن نزد خریداران دارد. اما یک نکته را نمی‌توان کتمان کرد و آن هم این است که دیگر گرد کُهنگی روی چهره و تناسبات آن نشسته، موردی که مخصوصا در شرایط امروز بازار خودرو کشور و ورود خودرو های جدید با طراحی به‌روز و سطح بالاتری از امکانات ایمنی و رفاهی در محدوده قیمتی نزدیک به چری تیگو۵، می تواند زنگ خطر را برای این خودرو به صدا درآورد. شاید تغییراتی که در قالب مدل جدید تیگو۵ توربو در این خودرو اعمال می‌شود، بتواند این کراس‌اوور کامپکت خانوادگی چری را بار دیگر در کانون توجهات قرار دهد.

موتور جدید با گیربکس جدید برای چری تیگو۵

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، موتور چری تیگو۵ توربو جدید همان موتور آشنای چری یعنی واحد ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر است که در دیگر محصولات چری در ایران یعنی تیگو۷، آریزو۶، ایکس ۵۵ و آریزو۵ توربو نیز به کار رفته است. این موتور که با ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن‌متر از دور های ۱۷۵۰ دور در دقیقه به بالا را دارد، طراحی شرکت معروف اتریشی AVL بوده و سیستم توربو آن نیز تکنولوژی شرکت معروف هانیوال است.

در کنار استفاده از موتور توربوشارژ، مدیران خودرو گیربکس را نیز در تیگو۵ توربو تغییر داده. به جای نمونه ۷ سرعته CVT به کار رفته در چری تیگو۵ مجهز به موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی، در مدل توربو تیگو۵ شاهد بهره‌گیری از گیربکس ۹ سرعته CVT هستیم. این گیربکس جدید که بر روی آریزو۶ آزمون خود را پس داده، نسل جدید گیربکس های CVT 25 است و جزو ۱۰ گیربکس برتر بازار خودروی چین در سال گذشته انتخاب شده است. اینها نشان از کارآیی به مراتب بالاتر آن دارد و انتظار می‌رود در ترکیب با موتور توربو، نه تنها چالاکی بیشتری به تیگو۵ بدهد بلکه راندمان بهینه‌تر و مصرف سوخت پایین‌تری را نیز به همراه داشته باشد.

سالخورده، اما مجهز

همانطور که اشاره شد، مخصوصا در مقایسه با خودرو های حال حاضر بازار، چری تیگو۵ توربو سخت خواهد توانست چهره و تناسبات سالخورده خود را مخفی کند. اما گستره قابل قبول امکانات ایمنی و رفاهی شامل مانیتور ۱۰ اینچی به همراه نویگیشن، ایربگ های جانبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سانروف، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، صندلی برقی راننده، تریم داخلی چرم و …، در کنار تغییرات پیشرانه و همچنین با اتکا به گستردگی بیشتر شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو در مقایسه با رقبا می تواند چری تیگو۵ توربو را بار دیگر در کانون توجهات قرار دهد.

5 از 1 رای

دیدگاه ها بسته شده

دیگر نظرات