سوپربایک برقی ساخت دانشجویان هلندی!

دانشجویان یک دانشگاه واقع در هلند با هدف ساخت سوپربایک تمام‌الکتریکی که بتواند به لپ‌تایم های موتوجی‌پی دست یابد، Delta-XE را خلق کرده اند.

جمعه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
سوپربایک برقی ساخت دانشجویان هلندی!

تیمی متشکل از دانشجویان یک دانشگاه هلندی بنام دانشگاه Twente از یک سوپربایک برقی رونمایی کرده که به نظر کم از سوپربایک های مسابقه ای معروف ندارد. این سوپربایک برقی Delta-XE نام گرفته است. این تیم دانشجویی کار بروی Delta-XE را با یک هدف آغاز کرده. هدف، ساخت سوپربایکی تمام‌الکتریکی بوده که بتواند به لپ‌تایم های موتوجی‌پی دست یابد! و این بار اول نیست که دانشجویان Twente دست به چنین کاری می‌زنند. در واقع Delta-XE چهارمین پروژه دانشجویی دانشگاه Twente است. هر سال یک تیم جدید، این برنامه، موسوم به Electric Superbike Twente را دست می‌گیرد.

یک سوپربایک ۲۰۰ اسب‌بخاری

سوپربایک جدید دانشجویان Twente قدرتی معادل ۱۵۰ کیلووات (نزدیک به ۲۰۰ اسب‌بخار) از موتور الکتریکی خود می‌گیرد. این موتور سفارشی، خود از باتری‌های لیتیم-یون ۱۳.۵ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌کند که از ۵۷۶ سلول تشکیل یافته است. شاسی فولادی لوله‌ای آن ساخت شرکت هلندی Bakker Framebouw است و از ساختاری داربستی بهره می‌برد که در عقب به یک بازوی نوسانی دوطرفه متصل است.

در جلو نیز از دوشاخه ساخت CeraCarbon Racing با پیکربندی فشنگی Öhlins و پایه‌هایی از جنس کربن استحکام یافته با سرامیک بهره گرفته شده. فنربندی عقب نیز برعهده تک‌فنر Öhlins TTX GP است. نیروی توقف Delta-XE از سیستم ترمز قدرتمندی حاصل می‌شود که از کلیپرهای تک‌بلوک HEL Performance تشکیل یافته. چرخ‌ها نیز در جلو از نوع آلومینیومی و در عقب از نوع منیزیمی هستند.

سوپربایک برقی ساخت دانشجویان هلندی!

سریع مثل صاعقه!

سوپربایک برقی دانشجویان Twente با این پیکربندی، وزنی معادل ۲۰۷.۷ کیلوگرم دارد. البته بهره‌مندی از سطوح بدنه فیبرکربنی برگرفته از موتورسیکلت مسابقه‌ای Suter MMX 500 نیز در رسیدن به این وزن نسبتا پایین، بی‌تاثیر نبوده. همین وزن کم، در ترکیب با تقریبا ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت موتور برقی، Delta-XE را قادر می‌سازد در کمتر از ۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. ۰ تا ۲۰۰ با این سوپربایک برقی نیز تنها ۹ ثانیه زمان می‌برد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟