کوپه ۴-دری که بین سری ۴ و سری ۵ سدان قرار می‌گیرد؛

معرفی نسل جدید BMW سری ۴ گرن‌کوپه

نسل جدید BMW سری ۴ گرن‌کوپه معرفی شد، با همان چهره و جلوپنجره بحث‌برانگیزی که انتقادات بسیار تندی را متوجه دپارتمان طراحی BMW کرده است.

پنجشنبه - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۴
معرفی نسل جدید BMW سری ۴ گرن‌کوپه

BMW با معرفی اولین نسل سری ۴ گرن‌کوپه در سال ۲۰۱۴، عضو محبوبی را به خانواده محصولات خود اضافه کرد. این محصول که جایی ما بین سری چهار و سری پنج سدان قرار می‌گیرد، مختص آنهایی است که به دنبال آلترناتیوی کاربردی‌تر و همینطور لوکس‌تر برای سری ۴ کوپه هستند.

معرفی نسل جدید BMW سری ۴ گرن‌کوپه

با موفقیتی که نسل اول سری ۴ گرن‌کوپه داشت، BMW در نسل جدید تمام تلاش خود را کرده تا ضعف های نسل قبل این کوپه ۴ درب خود را اصلاح کرده، نقاط قوت آن را ارتقاء دهد. حاصل آن نیز خودرویی است با دینامیک ارتقاء یافته و امکانات بیشتر که شاید تناسبات جذاب بدنه‌اش تحت تاثیر رُخ جدیدی قرار بگیرد که حداقل در نسل جدید سری ۴، کوپه M4 و M3 سدان انتقادات تُندی را متوجه دپارتمان طراحی BMW کرده بود.

طرح جلوپنجره جدید که در مدل 430i با یک قاب‌بندی کروم براق و در مدل اسپرتی تر M440i (سُرخ رنگ) با قاب‌بندی توچشم‌تری به رنگ خاکستری سریوم در نمای جلو قرار گرفته، بدون شک در سری ۴ گرن‌کوپه جدید نیز بسیار مورد بحث قرار خواهد گرفت. و حتی جزئیاتی نظیر چراغ های LED تطبیق‌پذیر جلو که بصورت آپشنال، با فناوری لیزر قابل سفارش است هستند نیز سخت می‌توانند تاثیر اول جلوپنجره بر بیننده را کاهش دهند.

معرفی نسل جدید BMW سری ۴ گرن‌کوپه

نسل جدید سری ۴ کوپه بصورت استاندارد بر روی رینگ های ۱۸ اینچ سوار است اما با کمی هزینه بیشتر، امکان سفارش رینگ های ۱۹ اینچ نیز برای آن وجود دارد. دیگر عنصر بصری که در طراحی جانبی جلب نظر می‌کند، طراحی بدون فریم شیشه‌هاست که در مدل 430i بطور کامل با یک باریکه کرومی قاب‌بندی شده. برای مدل M440i اما شش آپشن رینگ ۱۹ اینچ در نظر گرفته شده و امکان سفارش آن با جزئیات بدنه ای به رنگ سیاه وجود دارد.

از نظر ابعادی، نسل جدید سری ۴ گرن‌کوپه ۱۴۵ میلیمتر کشیده‌تر، ۲۵ میلیمتر پهن‌تر و ۵۳ میلیمتر کوتاه‌قامت تر از خودرویی است که جایگزینش خواهد شد. ب‌ام‌و همچنین برای دادن یک ژست جذاب تر به سری ۴ گرن‌کوپه جدید، محور ها را به ترتیب ۴۰ میلیمتر در جلو و ۱۸ میلیمتر در عقب عریض‌تر کرده و فاصله دو محور را نیز به میزان ۴۶ میلیمتر افزایش داده است.

2022 BMW 4 Series Gran Coupe

در بازارهایی همچون آمریکا، مدل پایه سری ۴ گرن‌کوپه، مدل 430i است که از موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۵ اسب‌بخاری با ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه نیرو می‌گیرد و صفر تا صد زیر ۶ ثانیه دارد. گزینه جذاب‌تر اما مدل M440i خواهد بود که از ترکیب موتور ۳.۰ توربو شش سیلندر و فناوری نیمه‌هایبرید ۴۸ ولت ب‌ام‌و، ۳۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۹ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه می‌گیرد. این مقادیر صفر تا صد ۴.۴ ثانیه به M440i GranCoupe جدید می‌دهند.

گیربکس در هر دو مدل، یکسان بوده، از نوع ۸ سرعته اتومات است. اما فقط M440i را می‌توان بصورت چهارچرخ محرک (xDrive) سفارش داد. در ضمن، امکانات عملکردمحوری همچون ترمز های M Sport، دیفرانسیل M و فنربندی تطبیق‌پذیر با تنظیمات اختصاصی برای هر حالت رانندگی نیز مختص مدل M440i هستند. با اینها، M440i CranCoupe جدید تبدیل می‌شود به نهایت آن چیزی که نسل دوم سری ۴ گرن‌کوپه می‌تواند باشد، البته تا زمان معرفی BMW M4 CranCoupe جدید که عرضه اش، هنوز نه تایید شده و نه رد.

2022 BMW 4 Series Gran Coupe

کابین سری ۴ گرن‌کوپه ۲۰۲۲ دقیقا مشابه کابین نسل جدید سری ۴ کوپه است. و به همین ترتیب، فناوری Live Cockpit ب‌ام‌و با نسل هفتم iDrive را نیز در خود دارد. این فناوری از یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچ به عنوان نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان تشکیل یافته.

 شروع قیمت BMW 4-Series GranCoupe برای مدل 430i از ۴۴.۸۰۰ دلار است، رقمی که برای مدل اسپرتی‌تر M440i GranCoupe به ۵۸ هزار دلار می‌رسد.

2022 BMW 4 Series Gran Coupe
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟