اسکیلاس T60، خودرو چینی جدید شهر خودرو

خودرو چینی جدید شهرخودرو از برند Levdeo که یک کراس‌اوور جمع‌وجور و اقتصادی است، با برند جدید اسکیلاس در ایران تولید و عرضه خواهد شد.

چهارشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲
اسکیلاس T60 خودرو چینی شهر خودرو - Skillas - Yema

پس از نزدیک به یک سالی که از آغاز زمزمه‌های ورود برند چینی Yema به ایران توسط ماموت‌خودرو می‌گذشت، اواخر سال گذشته بود که اولین نمونه‌های محصول T60 این برند در محوطه ماموت‌دیزل رویت شد. بعدها مشخص شد که تولید این خودرو در سنابادخودرو توس انجام خواهد شد و فروش آن را نیز شهرخودرو بر عهده خواهد داشت!

با توجه به نمونه‌های اولیه‌ای که از این خودرو در کشور رویت شد، انتظار میرفت با برند LEVDEO در ایران تولید و عرضه شوند. اما حال مشخص شده که خودرو چینی جدید T60 تحت برند جدید اسکیلاس و نشان SKG در ایران تولید و عرضه خواهد شد.

اسکیلاس T60 خودرو چینی شهر خودرو - Skillas - Yema

معنی اسکیلاس چیست؟

شاید بپرسید چرا اسکیلاس، و اصلا معنی اسکیلاس چیست؟ اسکیلاس دریانورد و کاشف یونانی تبار معروفی بود که گفته می‌شود سال ۵۱۵ قبل از میلاد، به دستور داریوش اول هخامنشی، سفر دریایی دلیرانه‌ای را از غرب افغانستان امروزی آغاز کرد تا به جایی که امروزه به کانال سوئز شهرت دارد، رسید. هدف از این سفر اکتشافی اسکیلاس این بود که داریوش بزرگ آبراهی برای اتصال بخش‌های باختری و خاوری شاهنشاهی خود بیابد.

اما سوال این است که هدف از گذاشتن نام اسکیلاس بر روی محصول جدید شهرخودرو چیست؟! اینجا داریوش بزرگ چه کسی است؟ و اسکیلاس قرار است باختر و خاور کدام شاهنشاهی را به هم وصل کند؟! بگذریم و بپردازیم به خصوصیات فنی و امکانات اسکیلاس T60 شهرخودرو.

اسکیلاس T60 خودرو چینی شهر خودرو - Skillas - Yema

مشخصات خودرو چینی جدید شهرخودرو

موتور اسکیلاس T60 از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۰ اسب‌بخاری متصل به گیربکسCVT با قابلیت تعویض دستی است که ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور در دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تولید می‌کند.

امکانات استاندارد اسکیلاس T60 نیز طبق کاتالوگ شرکتی آن عبارتند از نمایشگر فشار باد تایرها، قفل مرکزی، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب، کامپیوتر سفری نشانگر مصرف سوخت لحظه‌ای و دمای محیط بیرون، تنظیم برقی ۶ حالته صندلی جلو، ایربگ‌های جلو، کنترل هرزگردی، EBA+BA+BAS، کنترل پایداری الکترونیک خودرو، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، ترمز پارک الکترونیک، ورود و استارت بدون کلید، گرمکن و تاشو برقی آینه‌های جانبی، حسگر باران برف‌پاک‌کن جلو، کنترلگرهای چندمنظوره بر روی فرمان و مولتی‌مدیا با نمایشگر هشت اینچ لمسی و اتصال بلوتوث.

اسکیلاس T60 خودرو چینی شهر خودرو - Skillas - Yema

قیمت اسکیلاس T60

هنوز اطلاعاتی از قیمت اسکیلاس T60 در دست نیست اما احتمالا باید انتظار قیمتی در محدوده فردا SX5، لیفان X70 و سوئست DX3 برای آن داشته باشیم یعنی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان.

اسکیلاس T60 خودرو چینی شهر خودرو - Skillas - Yema
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟