هشتِ دلفریبِ ب‌ام‌و با مدل ۲۰۲۳ به‌روز شد

فیس‌لیفت ۲۰۲۳ ب‌ام‌و سری ۸ با یک سری تغییرات ظاهری و بازنگری هایی در کابین، معرفی شد؛ در قالب این فیس‌لیفت، هشت دلفریب مونیخ تغییر فنی نکرده.

پنجشنبه - ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
2022 BMW 8 Series Cabriolet

ب‌ام‌و سال ۲۰۱۸ بود که سری ۸ را در مدل های کوپه، کبریوله و گرن‌کوپه به بازار عرضه کرد. حال، پس از نزدیک به چهار سال، فیس‌لیفت این سری زیبای مونیخی آماده ورود به بازار است. در قالب فیس‌لیفت ۲۰۲۳، شاید تغییراتی که ب‌ام‌و در سری ۸ اعمال کرده، چندان محسوس به نظر نیاید، اما آن چیزی است که مشتریان را راضی نگاه خواهد داشت.

بزرگترین تغییر در سری ۸ جدید را در کابین شاهد هستیم، جایی که به جای نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ پشت فرمان، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ با تکنولوژی Live Cockpit Performance ب‌ام‌و خودنمایی می‌کند. از جمله تغییرات ظاهری سری هشت جدید نیز باید به مش دارای نورپردازی جلوپنجره به شکل U اشاره کرد که در هنگام باز شدن قفل مرکزی و یا باز شدن درب ها، روشن می‌شود. البته راننده می‌تواند این مشخصه را بصورت دستی، غیرفعال کند. ب‌ام‌و همچنین 5 رنگ جدید به پالت رنگ های بدنه اضافه کرده و دو گزینه جدید نیز به رینگ‌های قابل سفارش افزوده.

در کنار تغییرات ظاهری ذکر شده، ب‌ام‌و در مدل M850i xDrive سری هشت کوپه، کبریوله و گرن‌کوپه یک سری به‌روز‌ رسانی فنی نیز اعمال کرده. برای مثال می‌توان به عرضه با آینه‌بغل های M که پیش‌تر مختص BMW M8 بودند، اشاره کرد. یا نشان M که در جلوپنجره این مدل قرار گرفته. برای این مدل، در اتاق کوپه، M Sport Package Professional نیز بصورت آپشنال ارائه شده. این پکیج کلیپرهای سیاه ترمز، جلوپنجره سیاه، بالچه عقب سیاه و چراغ‌های دودی جلو را به مجموعه اضافه می‌کند. ذکر این نکته نیز ضروری است که تمامی M850i xDrive های جدید به جای لوگو مرسوم ب‌ام‌و، با لوگو کلاسیک ب‌ام‌و موتوراسپرت بر روی کاپوت، درب قسمت بار و رینگ‌ها عرضه می‌شوند. دلیل آن هم این است که ب‌ام‌و امسال پنجاه سالگی بخش M را جشن می‌گیرد و لوگو جدید یادآور نمونه ای است که ب‌ام‌و اولین بار سال ۱۹۷۳ در خودروهای مسابقه‌ای خود استفاده کرد.

تولید سری هشت جدید در آمریکا از اواخر امسال آغاز خواهد شد و قیمت پایه، برای مدل جدید تغییری نکرده. این یعنی شروع قیمت برای اتاق های کوپه و گرن‌کوپه، بدون احتساب هزینه حمل از درب کارخانه تا مقصد، از ۸۵ هزار دلار خواهد بود. قیمت پایه سری هشت کانورتیبل ۲۰۲۳ نیز ۹۴.۴۰۰ دلار اعلام شده. البته ب‌ام‌و قرار است پیش از آغاز تولید سری هشت جدید، نسخه 8X Jeff Koons را برپایه آن معرفی کند. این نسخه دارای رنگ بدنه چندلایه ای است که در یازده رنگ قابل سفارش خواهد بود. کابین آن نیز با مرغوب‌ترین چرم ها پوشش یافته. در ادامه، آلپینا B8 گرن‌کوپه جدید نیز با تغییرات مشابه، معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟