تازه‌ترین نسل رنو تندر ۹۰ چه ویژگی‌هایی دارد؟

معرفی رنو تالیانت ۲۰۲۱، تندر ۹۰ جدید ساخت ترکیه!

رنو تولید محصول جدیدی را در ترکیه آغاز کرده که دو نسل بعد از رنو تندر ۹۰ خودمان است. این محصول، رنو تالیانت نام دارد و خودرو ارزانی نیست!

چهارشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵
رنو تالیانت ۲۰۲۱ تندر ۹۰ جدید ساخت ترکیه

داچیا اواخر سال گذشته سومین نسل لوگان (که در ایران با عنوان رنو تندر ۹۰ شناخته می‌شود) را با تغییراتی بنیادین در پلتفرم معرفی کرد. حال، نوبت به رنو رسیده تا همچون دو نسل گذشته، لوگان جدید را نیز تحت برند خود معرفی کند. برداشت رنو از سدان ارزان‌قیمت و اقتصادی داچیا نه تنها از نظر ظاهری، به واسطه الگو قرار دادن سبک جدید طراحی رنو، ژستی بالارده‌تر از داچیا لوگان ۲۰۲۱ دارد بلکه تغییر نام نیز داده و به جای سیمبل که از سال ۱۹۹۹ (با معرفی نسل دوم کلیو سدان) به نامگذاری های رنو اضافه شد، با نام جدید تالیانت روی خط تولید رنو در بورسا ترکیه رفته است.

2022 Renault Taliant

جانشین رنو تندر ۹۰ خودرو ارزانی نیست!

در همین ابتدای امر باید بگوییم که انتظار اقتصادی و ارزان بودن از رنو تالیانت نداشته باشید! برخلاف همزاد رومانیایی خود، تالیانت حداقل در ترکیه که اولین بازار این خودرو جدید است، قیمت نسبتا بالایی دارد. شروع قیمت تالیانت در ترکیه، برای مدل پایه یعنی Joy از ۱۷۹.۹۰۰ لیر (معادل ۲۱.۳۰۵ دلار) است، رقمی که در سطح تجهیزاتی Touch به ۲۰۷.۹۰۰ لیر (۲۴.۶۲۰ دلار) می‌رسد!

محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید مدل پایه ۲۱.۳۰۵ دلاری بصورت استاندارد تنها از امکانات اولیه‌ای نظیر ABS، کروزکنترل، ایربگ‌های جلو و جانبی جلو، قفل اتوماتیک درب‌ها با بالا رفتن سرعت خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک، پشتی تاشو صندلی‌های عقب، بالابر برقی شیشه‌های جلو و دستی شیشه‌های عقب، تنظیم دستی آینه‌های جانبی، تهویه دستی، کامپیوتر سفری ۳.۵ اینچ TFT، پخش رادیو با اتصال USB و بلوتوث، کیت پنچری تایر، کنترل پایداری الکترونیک، همیار آغاز حرکت در سربالایی، چراغ‌های هالوژن اتوماتیک جلو و دیلایت های LED بهره می‌برد. سنسور عقب، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی ۸ اینچ و رابط کاربری iOS، زاپاس و مه‌شکن‌های جلو نیز بصورت آپشنال و با هزینه اضافی برای آن قابل سفارش هستند.

رنو تالیانت ۲۰۲۱ تندر ۹۰ جدید ساخت ترکیه

پیشرانه های نه‌چندان قابل دفاع

در بخش موتور، تالیانت JOY در حالت پایه از موتور ۱.۰ لیتری تنفس طبیعی ۸۷ اسب‌بخاری نیرو می‌گیرد که با ۹۵ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. صفر تا صد تالیانت با این موتور، ۱۷ ثانیه و مصرف سوخت آن، ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

با ۱۴ هزار لیتر هزینه بیشتر، می‌توان موتور ۱.۰ لیتری توربو ۱۲۱ اسبی را نیز برای تالیانت Joy سفارش داد که با ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس دستی، صفر تا صد ۱۱.۷ ثانیه به این سدان رنو می‌دهد. گیربکس CVT نیز برای این موتور قابل سفارش است که البته قیمت تمام‌شده تالیانت Joy را به ۲۱۲.۹۰۰ لیتر (۲۵.۲۰۰ دلار) می‌رساند. و این در حالی است که صفر تا صد با این گیربکس به ۱۳.۹ ثانیه و متوسط مصرف سوخت به ۶.۱ ثانیه افزایش می‌یابد.

رنو تالیانت ۲۰۲۱ تندر ۹۰ جدید ساخت ترکیه

لازم به ذکر است امکان خرید تالیانت Joy با موتور ۱.۰ لیتری توربو گازسوز نیز وجود دارد که قدرتمندتر از گزینه‌های دیگر پیشرانه بوده، ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت دارد. این موتور LPG-سوز با ترکیب ۵۰ لیتر گاز مایع و ۵۰ لیتر بنزین، بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر را با هر بار سوخت‌گیری می‌پیماید.

خودرویی گران، اما با امکانات معمولی!

همانطور که مشاهده می‌کنید، تالیانت در تیپ Joy با وجود قیمت به نسبت بالا، از نظر امکانات هیچ حرفی برای گفتن در برابر خودروهای مجهز و بزرگتر این محدوده قیمت (البته در مقیاس جهانی) ندارد. تیپ مجهزتر یعنی Touch هم با وجود اینکه در حالت پایه، بیش از ۳.۳۰۰ دلار گران‌تر از تیپ Joy است، چندان تغییری در این حقیقت ایجاد نمی‌کند.

در واقع بالابر برقی شیشه‌های عقب، سنسور دنده عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو، سنسور باران، غربیلک فرمان چرمی، تهویه اتوماتیک، آینه‌بغل های برقی مجهز به گرمکن، تهویه اتوماتیک و مولتی‌مدیا با نمایشگر ۸ اینچ لمسی، اتصال USB/بلوتوث و رابط کاربری iOS تمام آن چیزی است که تالیانت Touch در کنار امکانات استاندارد تیپ Joy به خریدار ارائه می‌دهد. برای داشتن امکاناتی نظیر نویگیشن، زاپاس و دوربین دنده عقب در این تیپ نیز باید هزینه‌ بیشتر روی ۲۴.۶۲۰ دلار قیمت پایه این تیپ گذاشت!

رنو تالیانت ۲۰۲۱ تندر ۹۰ جدید ساخت ترکیه

تیپ Touch رنو تالیانت تنها با موتور ۱.۰ لیتری توربو عرضه می‌شود و گیربکس آن در حالت استاندارد از نوع ۶ سرعته دستی است. سفارش این تیپ با گیربکس CVT نیازمند ۹ هزار لیر هزینه بیشتر است و قیمت تمام‌شده را به ۲۲۶.۹۰۰ لیر (۲۶.۸۷۰ دلار) می‌رساند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات