یک قدم نزدیکتر به آلایندگی صفر در خودرو های تجاری و کار؛

با نسل جدید بغل گیربکس های برقی آشنا شوید

ZF با معرفی نسل جدید بغل گیربکس های برقی خود موسوم به eWorX، دنیا را یک قدم دیگر به آلایندگی صفر در بخش خودرو های تجاری و کار نزدیک‌تر می‌کند.

شنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷
نسل جدید بغل گیربکس های برقی ZF

هنگامی که سخن از برقی ساختن خودرو های تجاری و کار به میان می‌آید، تمرکز تنها بر مجموعه اصلی محرکه نیست چراکه در این بخش از صنعت خودرو، تقریبا نیمی از خودرو ها به کاربری های متناسب با حوزه کاری متفاوت از جمله خدمات شهری، ساختمان سازی، راه سازی، حمل بار و … نیز متصل هستند. و این یعنی برای رسیدن به خودرو های تجاری و کار تماما برقی، کاربری ها (کمپرسی، جرثقیل، میکسر و …) نیز نیازمند PTO یا بغل گیربکس های متناسب با پیشرانه الکتریکی کامیون یا کشنده هستند.

نسل جدید بغل گیربکس های برقی ZF

در پیشرانه های مبتنی بر سوخت های فسیلی، بغل گیربکس ها به موتور و یا گیربکس متصل هستند. اما از از آنجایی که معماری پیشرانه های الکتریکی جدید کاملا متفاوت از پیشرانه های مبتنی بر سوخت های فسیلی است و دیگر خبری از رابط های مرسوم نیست، لازم است تا در طراحی و مهندسی بغل گیربکس های آینده نیز بازنگری شود. اینجاست که جایگاه سازندگان مطرحی نظیر ZF به واسطه تجربه بسیار زیادی که در تامین سیستم ها و روش های مختلف دارند، پُر رنگ می‌شود. کلِبِر وینهاس، مسئول خط تولید ماژول های پیشرانه CV در بخش تکنولوژی های خودرو های تجاری و کار ZF با اشاره به این موضوع می‌گوید در نسل جدید بغل گیربکس های این شرکت، موسوم به eWorX، یکپارچه سازی اجزا و تجهیزات در پلتفرم ها را با ارائه یک رابط کاربری استاندارد جدید برای عملیات اتاق های کار سهولت بخشیده ایم.

پِتِر پریستوپا، رئیس بخش تحقیق و توسعه ماژول های پیشرانه CV نیز معتقد است این راهکار به سازندگان کشنده و کامیون، و همچنین سازندگان کاربری ها و اتاق های کار کمک می‌کند تا بهینه ترین پاسخ را به چالش پیچیده برقی سازی محصول خود بیابند. وی در ادامه می‌افزاید این سیستم ما را یک گام دیگر به آلایندگی صفر در بخش خودرو های تجاری و کار نزدیک می‌کند.

نسل جدید بغل گیربکس های برقی ZF

این محصول کاملا جدید ZF ارائه دهنده یک راهکار جامع برای برقی سازی بهینه بغل گیربکس های کاربری های مختلف فارغ از نوع پیشرانه بوده، نه تنها هیچ گونه آلایندگی در محل کار به دنبال ندارد، بلکه صدای حاصل از عملیات (تخلیه، بارگیری و …) را نیز به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. همین باعث می‌شود بغل گیربکس های جدید ZF ایده‌آل برای کاربری های خدماتی و یا کاربری هایی که در مناطق شهری و مسکونی تردد دارند، باشد.

هسته اصلی این محصول، سیستم ماژولار ZF eCubE است که باتری کشنده یا کامیون را با بغل گیربکس برقی و ماژولار ZF ePTO که محرک تجهیزات است، پیوند می‌دهد. eCubE متشکل از اجزای الکترونیک مناسب کاربری، یک واحد کنترل و مجموعه نرم افزار هایی است که متناسب با کاربری مد نظر توسعه یافته اند. اتصال بی‌نقص به CAN-bus این امکان را فراهم می‌سازد تا مجموعه eWorX ارتباط یکپارچه با سیستم مدیریت باتری و انرژی کشنده و یا کامیون برقرار کند. در کنار اینها، امکان سفارش این سیستم با اپلیکیشن اختصاصی نیز وجود دارد که امکان کنترل کاربری و اجزای آن از طریق گوشی هوشمند و یا تبلت را فراهم می‌سازد.

نسل جدید بغل گیربکس های برقی ZF

ZF برای اهداف آزمایشی، یک تریلر کمپرسی را متناسب با نسل جدید بغل گیربکس های eWorX ساخته که قابلیت کار بصورت مستقل از کشنده و کمپرس از راه دور را دارد. این تریلر کمپرسی در حال حاضر در فاز آزمایشی است و تست های سفت و سختی را با شبیه‌سازی شرایط کار در دنیای واقعی پشت سر می‌گذارد. ZF می‌گوید با همکاری اتاق ساز ها و کاربری ساز های مختلف، توسعه خودرو های دیگر با راهکار هایی برای برقی سازی کاربری های و اتاق های کار را نیز در دست ساخت دارد. تست جامع این محصولات در شرایط واقعی قرار است با همکاری شرکت های درگیر در هر یک از پروژه ها انجام شود. و بد نیست بدانید ZF مدعی است همین حالا هم مشتریان بسیاری برای بغل گیربکس جدید و برقی eWorX ابراز تمایل کرده اند.

نسل جدید بغل گیربکس های برقی ZF
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟