استقبال بسیار خوب بازار چین از تازهترین نسل مزدا۶ که البته، فعلا، مختص بازار چین نیز هست، مزدا | Mazda را بر آن داشته تا ظرفیت تولید این سدان خوشچهره و جذاب خود در سایت تولید نانجینگ چانگان-مزدا را افزایش دهد. این خودرو که از ۲۶ اکتبر بصورت رسمی در بازار چین عرضه شد، ماه نوامبر به عنوان اولین ماه عرضه، به فروش ۲.۴۴۵ دستگاهی دست یافت و از این نظر، یکی از خوشفروش ترین ها در بازار بسیار شلوغ سدان های میدسایز NEV به حساب میآید.
همانطور که اشاره شد، مزدا۶ جدید مختص بازار چین طراحی و مهندسی شده و محصول مشترک مزدا و چانگان است. این خودرو که دارای پلتفرم و ساختار مشترک با خودرو دیپال SL05 چانگان است، تنها در نمونه های تمام-الکتریکی و یا الکتریکی دارای موتور بنزینی برای شارژ باتریها عرضه میشود. قیمت آن در بازار چین نیز بین ۱۳۹.۸۰۰ تا ۱۷۹.۸۰۰ یوان است یعنی بین ۱۹.۲۰۰ تا ۲۴.۷۰۰ دلار.
این سدان میدسایز مزدا، با طول بدنه ۴.۹۲۱ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۹۵ میلیمتر سوار است و محرک آن در مدل تمام-الکتریکی، یک موتور برقی ۲۵۵ اسببخاری جانمایی شده بر روی محور عقب است.
برای تغذیه این موتور برقی، دو پکیج باتری برای مزدا۶ تمام-الکتریکی قابل عرضه است که با یکی، بُرد پیمایش خودرو بالغ بر ۴۸۰ کیلومتر است و با دیگری، بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر. مزدا مدعی است شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتریها، با فستشارژ، تنها ۱۵ دقیقه زمان میبرد.
در طرف مقابل، مدل الکتریکی دارای موتور برقی برای شارژ باتریها که به اختصار، EREV شناخته میشود، یک موتور برقی ۲۱۵ اسببخاری بر روی محور عقب دارد، برای به حرکت درآوردن خودرو و یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی ۹۴ اسببخاری برای شارژ باتری ها و تامین انرژی مورد نیاز موتور برقی.
در مدل EREV، با باک پُر از بنزین و هر بار شارژ کامل باتری ها، مزدا ۶ جدید میتواند تا ۱.۳۰۱ کیلومتر را بدون توقف بپیماید.
نظر شما چیست؟