آئودی | Audi برپایه نسل دوم Q5، اتاق کوپه-مانندی را با نام Q5 Sportback عرضه کرده بود که در اصل رقیبی برای BMW X4 و مرسدس-بنز GLC کلاس کوپه بود اما از نظر طراحی ظاهری، جذابیت این دو خودرو همرده را نداشت. در نسل جدید اما این رقیب چهارحلقه BMW X4 که فامیل و همپلتفرم پورشه ماکان نیز هست، بالاخره به آن طراحی ظاهری جذابی که نیاز دارد، رسیده!
اتاق اسپرتیتر Q5 همسو با نسل جدید Q5 از فرم های نرمتری بر روی بدنه بهره میبرد و خطوط چهرهاش، با الگوی طراحی جدید محصولات آئودی شکل گرفته که همین، باعث میشود ژست مدرنتری نسبت به نسل قبل داشته باشد. در قسمت عقب هم شیب سقف و شیشههای اشک-شکل جانبی به زیبایی به چراغ های باریک و یکپارچه عقب میرسند تا نمایی را پدید آورند که همچون رُخ کار، جذاب است و خوشفرم.
و تعجب نخواهد کرد اگر بگوییم طراحی داخلی نیز به همین اندازه، جذاب است و مدرن، بهویژه با قاب نمایشگرهای بهظاهر یکپارچه سیستم اطلاعات و سرگرمی و پُشتآمپرها (۱۴.۵ + ۱۱.۹ اینچ) که با الهام از شکل جلوپنجره شش-ضلعی خودرو، فرم گرفته و در کنار خود، یک نمایشگر سوم با قطر ۱۰.۹ اینچ برای سرنشین کناری جلو را میبیند.
آئودی Q5 اسپرتبک قرار است با موتور های ۲.۰ لیتری توربو بنزینی و دیزل که هر دو ۲۰۱ اسببخار قدرت دارند و از سیستم نیمه-هایبرید ۴۸ ولت بهره میبرند، به بازار بیاید. البته گشتاور در موتور بنزینی، ۳۴۰ نیوتنمتر و در موتور دیزل، ۴۰۰ نیوتنمتر اعلام شده.
در کنار اینها، یک موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ V6 نیز برای کراساوور کوپه-مانند آئودی در نظر گرفته شده که مختص مدل اسپرتیتر SQ5 Sportback بوده، با ۳۶۲ اسببخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۵۵۰ نیوتنمتر را دارد. این موتور دارای سیستم نیمه-هایبرید ۴۸ ولت از مسیر یک گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ محرک چهار چرخ است.
آئودی قرار است از هفته های آتی عرضه نسل جدید Q5 Sportback را با قیمت پایه ۵۴.۸۰۰ یورو در آلمان آغاز کند.
نظر شما چیست؟