سه سال پس از رونمایی و عرضه نسل پنجم کیا اسپورتیج در بازارهای جهانی، کیا موتورز | KIA Motors تقریبا دو هفته پیش بود که فیسلیفت ۲۰۲۶ این کراساوور کامپکت خود را در کره جنوبی معرفی کرد. روز گذشته، این فیسلیفت جدید کیا اسپورتیج، برای بازار آمریکای شمالی نیز بصورت رسمی معرفی شد.
فیسلیفت ۲۰۲۶ نه تنها در ظاهر، بهویژه در نمای جلو، تغییرات محسوسی را برای کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ به همراه داشته، بلکه در فضای داخلی و همچنین در بخش پیشرانه نیز شاهد تغییرات چشمگیری هستیم.
در نمای جلو کیا اسپورتیج جدید، شاهد پیروی از سبکی هستیم که در بازطراحی مدل جدید پیکانتو، سورنتو، کارنیوال و … نیز استفاده شده بود و به لطف آن، یک ژست قدرتمند تر به خود گرفته. در نمای جانبی، طرح بازنگری شده گلگیرهای جلو جلب نظر میکند و رینگ های جدیدی که بصورت ۱۷ تا ۱۹ اینچی برای خودرو قابل عرضه خواهند بود.
در نمای عقب نیز گرافیک تجدیدنظر شده چراغ ها و بازنگری در طراحی سپر، تغییرات ظاهری کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ را تکمیل کرده.
در فضای داخلی، هرآنچه راننده و سرنشین کناری جلو پیش روی خود میبینند، تازه است؛ از طراحی بازنگری شده داشبورد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به هم چسبیده در یک قاب منحنی-شکل بگیرید تا کنسول میانی با سطح یکدستتر و طراحی کاملا متفاوت مدرن غربیلک فرمان.
سیستم تشخیص از دست دادن چسبندگی به مسیر با هشدار لرزشی از طریق غربیلک فرمان به همراه دوربین تشخیص راننده نیز از سیستم های همیار جدیدی هستند که در کنار مجموعه بهروز شده سیستم های ADAS در کیا اسپورتیج ۲۰۲۶ ارائه میشوند.
در آمریکا، کیا اسپورتیج جدید کماکان با همان نمونه های هایبرید و پلاگین-هایبرید پیشرانه ۱.۶ توربوشارژ عرضه میشوند، البته با کمی قدرت بیشتر برای مدل جدید (۲۳۱ اسببخار در مدل هایبرید و ۲۶۸ اسببخار در مدل پلاگین_هایبرید).
در کنار اینها یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی نیز برای اسپورتیج قابل ارائه است که البته این یکی، همان ۱۸۷ اسببخار قبل را دارد.
هنوز اطلاعاتی از قیمتگذاری محصول ارائه نشده اما انتظار میرود در مقایسه با نمونه پیش از فیسلیفت که قیمتش برای مدل بنزینی از ۲۸.۵۶۵ دلار، برای مدل هایبرید از ۲۹.۹۶۵ دلار و برای مدل پلاگین-هایبرید از ۴۱.۰۶۵ دلار آغاز میشد، قیمت نسبتا بالاتری داشته باشد.
نظر شما چیست؟