دسته ویدیو ها:
۷ مهر ۱۴۰۳
با رده‌بندی صفر ستاره در لاتین انکپ مشخص شد؛

ایمنی افتضاح شورولت چینی‌الاصل در تست تصادف

کراس اوور کوچک شورولت Groove که در اصل یک Baojun 510 ری‌بَج شده است، از تست تصادف لاتین انکپ بدون کسب ستاره ایمنی بیرون آمد!

لاتین انکپ در تست هایی که به تازگی برای بررسی ایمنی شورولت Groove به انجام رسانده، به این کراس‌اوور کوچک چینی‌الاصل شورولت، صفر ستاره ایمنی داده! این نتیجه نهایی، با کسب تنها ۳۹ درصد امتیاز برای ایمنی سرنشینان جلو، ۶۹ درصد امتیاز برای سرنشینان نوزاد، ۳۶ درصد امتیاز برای عابرین پیاده و ۵۸ درصد امتیاز برای سیستم های همیار به ثبت رسیده و لاتین انکپ با انتشار آن، اعلام کرده که خریداران می‌بایست تا رفع نواقص ایمنی، از خرید شورولت Groove خودداری نمایند.

ایمنی افتضاح شورولت چینی‌الاصل در تست تصادف

همانطور که اشاره شد، شورولت Groove یک کراس‌اوور کوچک چینی‌الاصل است. در واقع این خودرو نمونه ری‌بج شده Baojun 510 است که در اولین سال عرضه خود در چین، پرفروش‌ ترین کراس‌اوور بازار چین لقب گرفت و توانست فروشی بالغ بر ۴۱۷ هزار دستگاه را در ۱۲ ماه اول عرضه خود به ثبت برساند.

از ۲۰۲۰ عرضه این خودرو با نشان شورولت و با نام Groove در آمریکای لاتین، مکزیک و خاورمیانه آغاز شد. برچسب قیمتی معادل ۱۲ هزار دلار نیز داشت که همین، باعث شد بسیار جلب نظر کند.

با رده‌بندی صفر ستاره در لاتین انکپ مشخص شد؛ ایمنی افتضاح شورولت چینی‌الاصل در تست تصادف

اما همانطور که از تست های لاتین انکپ برمی‌آید، احتمالا این حضور، دوام چندانی نخواهد داشت و خیلی زود باید شاهد جایگزینی Chevrolet Groove با خودرویی برپایه Baojun RS-3 باشیم، یعنی همان خودرویی که در چین، به عنوان نسل جدید بائوجون ۵۱۰ به بازار آمده است.

رده‌بندی صفر ستاره از لاتین انکپ، نتیجه بسیار ضعفی برای شورولت به حساب می‌آید، البته بد نیست بدانید شورولت تنها خودروساز بزرگی نیست که در لاتین انکپ، با صفر ستاره ایمنی رتبه‌بندی می‌شود. پیش‌تر تویوتا Raize نیز در تست های ایمنی این موسسه، به عنوان یک خودرو صفر ستاره رده‌بندی شده بود.

با رده‌بندی صفر ستاره در لاتین انکپ مشخص شد؛ ایمنی افتضاح شورولت چینی‌الاصل در تست تصادف
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟