وقتی دوچرخه هم برای ایرانی‌ها، لاکچری می‌شود؛

قیمت انواع دوچرخه برقی در بازار – تیر ماه ۱۴۰۳

این روزها اگر قصد خرید دوچرخه برقی داشته باشید، باید بین چند ده میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان هزینه کنید.

پنجشنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
قیمت انواع دوچرخه برقی در بازار - تیر ماه ۱۴۰۳

دوچرخه های برقی یا همان دوچرخه‌های الکتریکی بایک در سال‌های اخیر به دلیل طرح شدن حمل و نقل درون‌شهری سبز، جایگاه خاصی یافته‌اند. در این میان، شرکت‌هایی شکل گرفته‌اند که با طراحی‌های مدرن محصولات خود، سعی در به‌دست آوردن بازارهای سال‌های آینده را دارند. جذابیت این نوع وسیله و نیازی که برای آن به وجود آمده، باعث شده تا طی سال های گذشته، در بازار کشورمان نیز شاهد عرضه نمونه متنوعی از دوچرخه های برقی باشیم که البته بررسی ها نشان می‌دهد گزینه ارزانی برای خرید، نیستند.

در واقع، این روز ها اگر قصد خرید یک دوچرخه برقی داشته باشید، حداقل باید چند ده میلیون تومان هزینه کنید؛ عددی که برای مدرن‌ترین نمونه های موجود در بازار که هم کیفیت بالاتری دارند، و هم توان عملکردی و حرکتی بالاتر، به چند صد میلیون تومان نیز می‌رسد. در جدول زیر، می‌توانید قیمت تعدادی از دوچرخه های برقی موجود در بازار کشورمان را مشاهده کنید.

مدل دوچرخه برقیقیمت (تومان)
دوچرخه برقی P6دوچرخه برقی P6۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی P5دوچرخه برقی P5۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی کاسویل GT20آفرود کاسویل GT20۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی جاینت Talon +Eجاینت Talon +E۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی دنرو DF1دوچرخه برقی DF1۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی شیائومی Z16دوچرخه برقی تاشو شیائومی Z16۷۲.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی شیائومی Z20دوچرخه برقی تاشو شیائومی Z20۸۰.۰۰۰.۰۰۰
دوچرخه برقی انگلیسی Grand Plusدوچرخه برقی انگلیسی Grand Plus۷۵.۰۰۰.۰۰۰

دوچرخه برقی یا به صورت مخفف، E-bike، دوچرخه‌ای است مجهز به یک موتور الکتریکی کوچک که دوچرخه‌سوار را در پدال زدن، یاری می‌کند. نمونه های مختلفی از دوچرخه‌های برقی در جهان وجود دارند، از مدل‌هایی که دارای یک موتور برقی کوچک هستند و پدال زدن را ساده‌تر می‌کنند تا مدل‌هایی که به یک موتورسیکلت کوچک (موتورگازی) نزدیکترند. به هرحال تا زمانی که فرد می‌تواند پدال بزند، دوچرخه برقی محسوب می‌گردد و به عنوان موتورسیکلت برقی شناخته نمی‌شود. اغلب کشورها قوانین متفاوتی برای این طبقه‌بندی‌ها دارا هستند.

دوچرخه برقی از باتری های قابل شارژ استفاده می‌کند و معمولاً می‌تواند با سرعتی بین ۲۵ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند. بسته به قوانین کشورها، میزان قدرت موتور و سرعت دوچرخه‌های برقی با هم متفاوت هستند و برخی، موتور گازی‌های برقی دارای سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت هستند.

به‌طور متوسط دوچرخه‌های برقی با یک باتری کاملاً شارژ شده می‌توانند مسافت بین ۲۵ تا ۶۰ کیلومتر را طی کنند که البته طول این مسافت بستگی به کیفیت دوچرخه، کیفیت باتری، شرایط جاده و حتی دمای هوا و شرایط جوی دارد.

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟