کروزر جدید بنللی با نام 502C چند وقتی میشود که در بازار های مختلف عرضه شده. حال این کروزر مدرنی که بنللی با الهام از نمونه های کلاسیک این کلاس طراحی و تولید کرده و صادقانه بخواهیم بگوییم، بیشباهت به Ducati Diavel هم نیست، قرار است به بازار بزرگ موتورسیکلت هند ورود کند.
چهره ای ویژه با یک موتور معمولی!
همین نزدیکی بصری به دوکاتی دیاول باعث شده تا Benelli 502C از ظاهر بسیار اغواگر و پرقدرتی بهره ببرد. اما زیر این پوسته پرهیبت، یک موتور نه چندان قدرتمند قرار گرفته که 502C را مناسب برای موتورسوار های تازهکار میکند. جایگاهی هم که بنللی برای این محصول خود در نظر گرفته، خود موید همین دیدگاه است. این بنللی جدید یک رده بالاتر از بنللی لئونچینو ۵۰۰ که یک نِیکیدبایک میانرده به حساب میآید، قرار میگیرد. شروع قیمت آن نیز در هند احتمالا از محدوده قیمتی معادل ۶.۷۰۰ دلار خواهد بود.
بنللی 502C از همان موتور ۵۰۰ سیسی دو سیلندر با پیکربندی موازی به کار رفته در لئونچینو ۵۰۰ و همچنین ادونچربایک TRK502 نیرو میگیرد این موتور ۴۷ اسببخار قدرت دارد که برای یک موتورسوار تازهکار و یا کمتجربه، عدد قابلتوجهی است. همین باعث میشود آن دسته از افرادی که برای اولین بار میخواهند راندن موتور را تجربه کنند نیز ترسی از سوار شدن به آن نداشته باشند. در ضمن، در مقایسه با لئونچینو ۵۰۰، ارتفاع زین 502C به مراتب کمتر است و به همین دلیل برای تازهکارها و یا افرادی که کلا علاقهای به موتورسیکلت هایی با ارتفاع بالای نشیمن ندارند، مناسب تر است.
بنللی 502C رو در روی هوندا و کاوازاکی
بنللی هنوز عرضه 502C در هند را آغاز نکرده اما مراکز فروش این موتورسیکلتساز ایتالیایی در هند پیشفروش آن را با یک پیشپرداخت تقریبا ۱۳۴ دلاری آغاز کرده اند. آغاز عرضه نیز برای اواسط مرداد ماه برنامهریزی شده است. انتظار میرود بنللی با 502C فروش خوبی را در بازار تشنه کروزر هند تجربه کند. اما رقبای قدرتمندی را نیز پیش روی خود میبیند. یکی از این رقبا، هوندا Honda Rebel 500 است که از دیگر کروزر های آماتوری جدید آماده برای ورود به بازار هند به حساب میآید. با هزینه بیشتر، هندی ها میتوانند سراغ Kawasaki Vulcan S نیز بروند اما همانطور که اشاره شد، نزدیکی بصری Benelli 502C به دوکاتی دیاول میتواند در ترکیب با قیمت کمتر، به برگ برند این کروزر جدید تبدیل شود.
نظر شما چیست؟