سری جدید موتورسیکلت های اسپرت بنللی تورنادو

سری جدید موتورسیکلت های اسپرت بنللی برای اولین بار در قالب تورنادو های ۳۰۰ سی‌سی، ۴۰۰ سی‌سی و ۵۰۰ سی‌سی در EICMA امسال به نمایش عموم درآمد.

یکشنبه - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
The All-New Benelli Tornado 500 SportsBike - موتورسیکلت اسپرت میان‌وزن بنللی تورنادو ۵۰۰

موتورسیکلت های اسپرت سبک و میان‌وزن در بازارهای اراوپایی و آسیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دلیل آن هم این است که به موتورسوار های مبتدی و تازه‌کار، اجازه می‌دهند بدون مخاطرات دنیای سوپربایک‌ها سنگین، تجربه مهیج سواری با یک موتورسیکلت اسپرت را داشته باشند. در ضمن، در بازارهای مختلف، محدودیت های کمتری برای خرید این دسته از موتورسیکلت های اسپرت به نسبت نمونه های سنگین، وجود دارد.

این روزها، بازار موتورسیکلت های اسپرت سبک و متوسط، در تسخیر نام‌های بزرگی همچون کاوازاکی نینجا ۴۰۰، کی‌تی‌ام آرسی ۳۹۰ و هوندا سی‌بی‌آر۵۰۰آر است، اما در این بین، تولیداتی از موتورسیکلت‌سازان چینی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند، مثل CFMoto 450SR. حال Benelli Tornado به عنوان سری جدیدی از یک موتورسیکلت‌ساز چینی دیگر، آمده تا از بازار پرتقاضای موتورسیکلت های اسپرت سبک و متوسط، سهم‌خواهی کند. این سری که در EICMA امسال بصورت رسمی رونمایی شد، از سه مدل ۳۰۰ سی‌سی، ۴۰۰ سی‌سی و ۵۰۰ سی‌سی تشکیل یافته است.

The All-New Benelli Tornado 300 SportsBike - موتورسیکلت اسپرت سبک بنللی تورنادو ۳۰۰

مدل پایه این سری، یعنی Tornado 300 دارای یک موتور دو سیلندر موازی ۳۵ اسب‌بخاری است که توان تولید ۲۷ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. بنللی تورنادو ۳۰۰ سوار بر رینگ های ۱۷ اینچ عرضه خواهد شد و دارای ترمز ABS دو کاناله است. این بنللی جدید، رقبای چندانی ندارد. شاید بتوان به Yamaha YZF-R3 که به تایید بسیاری، شدیدا نیاز به تغییر نسل یا بازنگری کلی دارد، به عنوان تنها رقیب شناخته شده بنللی تورنادو ۳۰۰ اشاره کرد.

The All-New Benelli Tornado 400 SportsBike - موتورسیکلت اسپرت سبک بنللی تورنادو ۴۰۰

یک رده بالاتر، بنللی تورنادو ۴۰۰ درست جایی که قرار می‌گیرد که این روزها به نقطه ورود به بازار موتورسیکلت های اسپرت تبدیل شده. یک موتور دو سیلندر موازی آب-خُنک دارای سیستم تزریق سوخت در Benelli Tornado 400 به‌کار رفته که با ۳۹۹ سی‌سی حجم، قدرت و گشتاوری نزدیک به کاوازاکی نینجا ۴۰۰ تولید می‌کند (۴۷.۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۸ نیوتن‌متر گشتاور). البته این محصول با امکانات بالارده‌ای نظیر بازوی اتصال یک‌طرفه چرخ عقب، پشت‌آمپر دیجیتال ۵ اینچ TFT، اتصال بلوتوث و سیستم پایش فشار باد تایرها به بازار عرضه می‌شود که می‌تواند در کنار قیمت پایین‌تر، آن را از رقبای بُزرگ، متمایز سازد.

The All-New Benelli Tornado 500 SportsBike - موتورسیکلت اسپرت میان‌وزن بنللی تورنادو ۵۰۰

در بالاترین سطح خانواده بنللی تورنادو نیز مدل ۵۰۰ (با کُد T5) قرار می‌گیرد که در کنار پیشرانه حجیم‌تر، از اجزای عملکرد-محور تری نیز بهره می‌برد مثل دوشاخه وارونه مارزوچی جلو و سخت‌افزار برمبو در مجموعه ترمز. محرک Benelli Tornado 500 یک موتور ۵۰۰ سی‌سی است که همچون تورنادو ۴۰۰، قدرتی معادل ۴۷.۶ اسب‌بخار دارد، اما ۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر نسبت به این مدل تولید می‌کند. باک بزرگ‌تری نیز در مقایسه با تورنادوهای کوچکتر از خود دارد (۱۶.۵ لیتر). در ضمن، این مدل دارای قابلیت تنظیم ارتفاع زین است و از این رو، موتورسوارانی با فیزیک متفاوت می‌توانند از آن استفاده کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟