این که داج تصمیم گرفته دیگر خودروی جدیدی با موتور V8 هلکت تولید نکند، دلیل نمیشود که فورد هم همین رویه را پیش بگیرد. برعکس، فورد فعلا روی V8 های خود، مانور خواهد داد. تازهترین بهانه نیز برای مانور، ماستنگی است که برای سما شو ۲۰۲۳ طراحی و مهندسی کرده، با بیش از ۸۰۰ اسببخار قدرت! این خروجی خیرهکننده به لطف کیت سوپرچارجر جدید فورد که برای اولین بار، در Mustang FP800S رونمایی میشود و قرار است به عنوان یک پکیج آپشنال توسط بخش خودروهای عملکردمحور فورد به مشتریان ارائه شود، به دست آمده.
دوستداران فورد احتمالا در جریان هستند که موتور ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی فورد، در حالت عادی، ۴۸۰ اسببخار قدرت در اختیار ماستنگ V8 قرار میدهد. اما کیت سوپرچارجر مذکور که از نوع ۳.۰ لیتری Whipple است، در کنار یکی سری بازنگری در سیستم های تزریق سوخت و هوا، خروجی این پیشرانه هشت سیلندر را به دستکم ۸۰۰ اسببخار میرساند.
فورد میگوید این کیت هم مناسب نمونه های دندهای است، و هم مناسب نمونه های اتوماتیک. در ضمن، یک نسخه از آن نیز برای مدل عملکرد-محور Mustang Dark Horse توسعه یافته که به زودی ارائه خواهد شد. لازم به ذکر کیت سوپرچارجری که با Mustang FP800S در سما شو امسال به نمایش عموم درخواهد آمد، استاندارد آلایندگی CARB را نیز دارد و به گفته فورد، از سال آینده، با گارانتی سه ساله یا پیمایش ۳۶ هزار مایل (۵۸ هزار کیلومتر) Ford Performance عرضه خواهد شد. البته هنوز از قیمتگذاری آن اطلاعاتی ارائه نشده.
در کنار این کیت سوپرچارجر، Mustang FP800S دارای سیستم اگزوز کتبک Borla Extreme با چهار سراگزوز ۱۲۷ میلیمتری است، ارتفاع سواری آن کاهش یافته و از کیت بدنه آیرودینامیک فیبرکربنی در آن استفاده شده. در ضمن، این را هم باید بگوییم که ترکیب رنگ طوسی روشن رینگ های پوشش یافته با تایرهای پیرلی، با کلیپرهای سرخ رنگ ترمز، یک ترکیب برنده برای Mustang FP800S است. همین رنگ طوسی روشن در پوشش صندلیها و هواکشهای دو طرف جلوپنجره نیز بهکار رفته.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟