ایرانخودرو بصورت اینفوگرافیک-طوری، اطلاعات رسمی از پیشرانه و سطح تجهیزات خودروی جدید خود، ری را ارائه کرد. طبق اطلاعات انتشار یافته در این اینفوگرافی، ایران خودرو قرار است ری را را با موتور ۱.۷ لیتری توربو ۱۶۰ اسببخاری به بازار عرضه کند. این موتور با ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور، به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از نوع AT متصل است.
ری را از سنسور نور و باران، رینگهای ۱۸ اینچ دو رنگ، مکانیزم تغییر زاویه چراغهای جلو در پیچها با چرخش فرمان، چراغ خوشامدگویی، دیلایت و … در بخش ظاهری بهره میبرد. همچنین در لیست امکانات ایمنی و رفاهی آن، میتوان به مواردی نظیر نمایشگرهای دوتایی داشبورد (۱۲ اینچی)، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل هرزگردی، کروزکنترل، سانروف برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، سیستم دید ۳۶۰ درجه و قابلیت باز شدن درب قسمت بار با تشخیص تکان دادن پا زیر سپر عقب اشاره کرد.
اسفندماه سال ۱۳۹۸ بود که برای اولین موضوع کراساوور K125 توسط مدیرعامل وقت ایرانخودرو، فرشاد مقیمی مطرح شد. طبق برنامهریزیهای در نظر گرفته در آن زمان، قرار بود کراساوور K125 از بهمن سال ۱۳۹۹ عرضه شود؛ پس از آن در تیرماه سال ۱۳۹۹، اعلام شد که پروژه K125 با عمق داخلیسازی ۹۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.
شهریور ماه سال ۱۴۰۰، مدیر طراحی پروژه خودروی کراساوور ایرانخودرو با بیان اینکه این پس از بررسی بر روی پلتفرمهای موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شده، گفته بود: در حال حاضر مرحله تعریف و هدفگذاری این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتیسازی خواهد شد و به زودی نمونه اولیه خودروی K125 رونمایی خواهد شد؛ این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
این وعده عرضه و تولید انبوهها، در زمانهای مذکور انجام نشد تا در نهایت مدیرعامل سابق ایرانخودرو (مهدی خطیبی)، آبان ماه سال گذشته در حاشیه یک مراسم اعلام کرد: در اردیبهشت و حداکثر خرداد ماه ۱۴۰۲ تولید خودروی ریرا K125 که تولید صنعتی آن آغاز شده و اکنون در مرحله تست تصادف است، آغاز خواهد شد؛ اما در نهایت وعده عرضه محصول این پروژه به زمستان سال جاری رسیده است.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟