موسسه صنعت ضبط و پخش آمریکا (RIAA) میگوید فروش آلبوم های CD در آمریکا از زمان اوج گرفتن این محصول در سال ۲۰۰۰، به میزان ۹۷ درصد کاهش یافته است. و اگر از سال ۱۹۸۶ حساب کنیم، امروز فروش آلبوم های CD به پایین ترین میزان خود رسیده است. این گواه محکمی است بر این که CD ها دیگر آن محبوبیت گذشته را ندارند. و بیدلیل نیست که جنرال موتورز تصمیم گرفته از مدل سال ۲۰۲۲، گزینه پخش CD را از کلیه محصولات سواری خود حذف کند.
پیش تر جنرال موتورز این گزینه را از لیست امکانات بسیاری از خودرو های سواری مدل ۲۰۲۱ حذف کرده بود. حال با اعلام این که ون های سواری شورولت اکسپرس و GMC ساوانا نیز از مدل ۲۰۲۲، آپشن ۱۵۰ دلاری CD Player را ارائه نخواهند کرد، جنرال موتورز به نوعی میخ آخر را نیز به تابوت این آپشن یک زمانی محبوب زد. البته توجه داشته باشید که اینجا تاکید روی واژه سواری است. دلیل آن هم این است که CD Player کماکان در خودرو های تجاری و کار جنرال موتورز نظیر شورولت سیلورادو کاربری نیمه سنگین و کامیونت های شورولت عرضه میشود.
حذف آپشن پخش CD از تولیدات جنرال موتورز چندان هم عجیب نیست و باید گفت خیلی هم دیر به این جریان اضافه شده. خودروسازان بزرگ دنیا نظیر فورد، تویوتا و هوندا از سال ۲۰۱۶ به این فکر افتادند. تسلا هم که خیلی قبل تر آپشن پخش CD را از لیست امکانات تولیدات خود کنار گذاشته بود.
هنوز هم هستند افرادی که CD Player را به دیگر گزینه ها نظیر پخش با اتصال گوشی های هوشمند، USB و … ترجیح میدهند. و گفته میشود کیفیت و وضوح صدای بهتری نیز در مقایسه با گزینه های جایگزین دیجیتال دارند. برای این افراد هنوز هم گزینه های بسیاری وجود دارد مثل تهیه پخش CD از بازار و نصب بر روی خودرو.
نظر شما چیست؟