چه کسی بیشترین حقوق و مزایا را در بین مدیران خودرویی ارشد دنیا دریافت می‌کند؟

شاید باورتان نشود اما سال ۲۰۲۲، مدیرعامل Lucid Motors که مالکیت آن به عربستانی ها رسیده، نزدیک به ۳۸۰میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده!

سه شنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
Jim Faley Ford CEO, Mary Barra GM CEO and Peter Rawlinson LUCID Motors CEO - چه کسی بیشترین حقوق و مزایا را در بین مدیران خودرویی ارشد دنیا دریافت می‌کند؟

شاید پتر راولینسون (Peter Rawlinson) را نشناسید، اما خودروسازی لوسید را به واسطه محصول بسیار پیشرفته و خاصی که تولید می‌کند، و البته، سهامداری عربستان در این شرکت، احتمالا خیلی خوب می‌شناسید. پتر راولینسون مدیرعامل لوسید است و احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بدانید سال گذشته میلادی، یعنی در ۲۰۲۲، این فرد نزدیک به ۳۸۰ میلیون دلار بابت مدیرعاملی Lucid بصورت حقوق و مزایا دریافت کرده که حدود ۱۱ برابر حقوق و مزایای مدیرعامل جنرال موتورز می‌باشد!

Peter Rawlinson LUCID Motors CEO - پتر راولینسون مدیرعامل شرکت خودروسازی لوسید موتورز

حرفه‌ای ترهای صنعت خودرو خیلی خوب می‌دانند که پتر راولینسون پیش از نشستن روی صندلی مدیرعامل لوسید موتورز، در سمت های مختلفی در بزرگترین خودروسازان دنیا به ایفای نقش پرداخته. برای مثال، راولینسون مهندسی ارشد پروژه های مختلف در جگوار و لوتوس را عهده‌دار بوده و از وی، به عنوان فردی یاد می‌شود که به عنوان نایب رئیس بخش مهندسی خودرو تسلا، بسیار در پروسه طراحی، مهندسی و به ثمر رسیدن پروژه تسلا مدل S، تاثیرگذار بوده.

راولینسون سال ۲۰۱۳ به عنوان CTO یا همان مدیر ارشد فناوری به Lucid پیوست تا تجربیاتی که در فرآینده توسعه تسلا مدل S داشته را این بار در شرکتی نوپا، برای طراحی و مهندسی خودرویی پیشرفته که قرار بود به رقابت با خودروهایی همچون تسلا مدل S بپردازد، ارائه دهد. وی در فاصله شش سال، مدیریت اجرایی ارشد Lucid را عهده‌دار شد و شخصا فرآیند طراحی و مهندسی Lucid Air را مدیریت کرده.

Peter Rawlinson LUCID Motors CEO - پتر راولینسون مدیرعامل شرکت خودروسازی لوسید موتورز

با این مقدمه، و آشنایی با پتر راولینسون و پیشینه فعالیت های وی در بالاترین سطح مدیریتی صنعت خودرو، تعجب نخواهید کرد اگر بگوییم این مدیر مُدبر و کاربلد ولزی در حال حاضر بیشترین حقوق و مزایا را در بین مدیران ارشد خودرویی در دنیا دریافت می‌کند. بررسی پاداش مدیران خودرویی ارشد دنیا نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲، پتر راولینسون حقوق پایه سالانه ۵۷۵ هزار دلار داشته و در کنار آن، در حدود ۳۷۳میلیون دلار پاداش و مزایای سهام شرکتی و معادل حدود ۵.۵میلیون دلار از محل سهام شرکت به وی اهدا شده که روی هم رفته، مجموع حقوق و مزایای دریافتی مدیرعامل Lucid در سال ۲۰۲۲ را به ۳۷۹میلیون و ۲۹هزار و ۱۸۳دلار می‌رساند!

Mary Barra GM CEO - ماری بارا مدیرعامل شرکت خودروسازی جنرال موتورز

برای مقایسه هم که شده بد نیست بدانید ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز سال گذشته تنها ۳۴میلیون و ۱۰۶هزار و ۸۲۴ دلار حقوق و مزایا دریافت کرده که ۲.۱میلیون دلار از این رقم، حقوق پایه سالانه وی بوده و چیزی در حدود ۳۴میلیون دلار از محل پاداش های سهام شرکتی و دیگر مزایا به وی تعلق یافته است. جیم فارلِی، مدیرعامل فورد نیز سال ۲۰۲۲ با احتساب ۱.۷میلیون دلار حقوق سالانه پایه، پاداش‌های سهام شرکتی و دیگر مزایا، چیزی در حدود ۱۸میلیون و ۳۴۰هزار دلار حقوق و مزایا دریافت کرده که با این عدد، در جایگاه سوم مدیران ارشد خودرویی از نظر حقوق و مزایا قرار می‌گیرد.

JIM Farley GM CEO - جیم فارلی مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد

لازم به ذکر است بیل فورد، رئیس هیات مدیره فورد سال ۲۰۲۲ چیزی در حدود ۱۷.۷ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده. ریاست هیات مدیره جنرال موتورز، مارک روس نیز حقوق و مزایایی بالغ بر ۱۲.۸ میلیون دلار دریافت کرده است.

اگر کنجکاو هستید که بدانید چرا در این جمع، نامی از ایلان ماسک نمی‌بینید، باید یادآوری کنیم که مالک و مدیر ارشد تسلا سال ۲۰۲۱ با عددی نزدیک به ۲۳.۵میلیارد دلارعایدی از محل پاداش ها و مزایای سهام شرکتی، بیشترین حقوق را در بین مدیران ارشد خودرویی لقب گرفته بود اما سال ۲۰۲۲ نه حقوقی از تسلا گرفته و پاداش و مزایای سهام شرکتی گرفته. از این رو، در لیست نامی از وی نیست.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟