یکی از خودروهایی که گفته میشود وارداتش به کشورمان، قطعی شده، سدان لوکس هونگچی H5 است؛ خودرویی از قدیمیترین برند خودروسازی چین که انتظار میرفت با پرشیاخودرو برای بازار ایران، پاگُشا شود و حتی نمونههایی از نسل قبل سدان H5 این برند نیز برای بررسی، به کشور وارد شد. اما در نهایت، همکاری پرشیاخودرو با هونگچی به جایی نرسید و اینطور که از شواهد پیداست، این بهمن موتور است که خواهد توانست پای برند هونگچی را به ایران، باز کند.
اولین خودرویی که از این زیرمجموعه لوکسساز FAW در کشورمان عرضه خواهد شد، هونگچی H5 است؛ خودرویی که همچون نسل اول خود، برپایه مزدا ۶ نسل سه (که توسط FAW-Mazda در چین به تولید میرسد) توسعه یافته اما به لطف رویکرد متمایزی که در طراحی آن اتخاذ شده، این اشتراک در معماری و ساختار، به هیچ عنوان به چشم نمیآید.
هونگچی H5 در نسل جدید همچون برادر بزرگترش H9 با الگوی طراحی جدید این برند فرم گرفته و این یعنی ظاهری که حداقل در نمای جلو، بسیار شبیه به یک رولزرویس جلوه میکند و در کل، پویایی و دینامیک پختهای در تناسبات و فرمهای خود دارد.
فضای داخلی آن نیز به شکلی ساده اما بسیار مجهزتر و لوکستر به نسبت نسل قبل، دگرگون شده و در کنار بهرهمندی از تریم و متریال با کیفیت، شاهد استفاده از یک نمایشگر بزرگ در بخش اتصال کنسول میانی به داشبورد هستیم که بخش اعظمی از عملگرهای خودرو توسط آن کنترل میشود.
در کنار این نمایشگر ۱۲.۴ اینچ، یک LCD به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان در Hongqi H5 جدید استفاده شده و به لطف بهرهمندی از نسل سوم مجموعه تکنولوژیهای همیار Hongqi Zhilian، شاهد عرضه گستره کاملتری از امکانات ایمنی و رفاهی در این سدان لوکس چینی هستیم مثل کروزکنترل هوشمند تطبیقپذیر، سیستم پارک اتوماتیک، دید ۳۶۰ درجه از اطراف و قابلیت کنترل عملگر های خودرو از راه دور با ریموت هوشمند و اپلیکیشن موبایل.
یک موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۲۴ اسببخاری و یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۶ اسببخاری، گزینههای محتمل برای هونگچی H5 های وارداتی به کشور هستند و باید دید کدام یک از این پیشرانهها، توسط بهمنموتور برای عرضه، انتخاب شدهاند.
در کنار این خودرو، صحبت از واردات خودروهای هاوال، FAW و MG توسط بهمن موتور نیز در میان است اما فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم که بحث واردات خودرو به کشور، بالاخره به کجا خواهد رسید. فعلا که غیر از بازی با نام های مختلف و حدود ۲هزار خودرویی که گفته میشود از چانگان و کیا و هیوندای به گمرکات کشور وارد شده، اتفاق دیگری را شاهد نبودهایم و با گذشت ماهها از آزادسازی واردات خودرو، صرفا با جنبه روانی آن در جهت کاهش التهابات بازار خودرو، بازی شده است.
فارغ از این بحثها اما به نظر شما، حضور خودرویی نظیر هونگچی H5 که خودرویی به نسبت گرانقیمت به حساب میآید، میتواند در بحث واردات خودرو به کشور، گرهگُشای بازار باشد؟ این خودرو در چین قیمت پایه ۱۵۹هزار و ۸۰۰ یوانی دارد که برابر است با ۲۲هزار و ۲۵۰ دلار. قیمت مجهزترین نمونه آن نیز به ۲۲۵هزار و ۸۰۰ یوان میرسد یعنی چیزی در حدود ۳۱هزار و ۴۰۰ دلار.
خودرو Hongqi H5 با وجود ماهیت لوکستر و استایلی متمایز، میتواند آلترناتیوی باشد برای سدان های میدسایز وارداتی نظیر فولکس واگن پاسات، تویوتا کمری و رنو تالیسمان که با وجود ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ بودن معدود نمونههای صفر یا کمکارکرد، در بازار کشورمان قیمتی در محدوده ۴ تا ۵ میلیارد تومان دارند.
انتهای پیام
هیچ وقت به محصولات کره و ژاپن نمیرسند
چراقبول نکنیم که خودرو وسیله است ودربازار هزار نوعها وجوددارد وهرکس بوسعش بخرد نباید تحمیلی باشد کدام اختیار بگوید اجبار
داداش،کی،میخاهیم،بفهمیم،اینها،از،زمینهای،بایر،برای،دفنمان،هم،پول،میگیرند،اما،بی،توجه،بودنشان،به،ضعفا،وقوانین،تصویبی،به،پایه،که غنیها،را،شگل،داده،همه،ناراضی،ازشیوه،گذر،عمر،در معصیتند،این،مهم،باعث،سقوط،حکام،بی،خرد،است
فعلا از نظر طراحی چین بهتر از کره شده و بزودی از نظر کیفیت هم از کره ای ها بهتر میشه
آیا مسول یا بزرگواری هست کمک کنه، به امام حسین قسم من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به همین خدای بالای سر یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان باز بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره از بین میره اما نمیتونم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و الان با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز بغض هیچ کار نمیتونم کنم
تو را به جون عزیزتون و بخاطر خدا کمکم کنید
5859831228932389
محسن ب
چرا شما همه الان یاد گزفتین گدایی کنید
بچه کجایی کار بدم انجام بدی که بیکار نباشی
تو که نداری چرا دو تا بچه اوردی
ادمی ک دستش ب جیبش نمیرسه اولا زن نگیره دوما بچه اونم دوتا نیاره
آفرین به مسئولین و صد آفرین به لگن سازان ایران خودرو و سایپا دولت هرجا کم میاره میگه مصرف بنزین خیلی بالا رفته .
آقا بخدا در این کارخانه را یا گُل بگیر و خودرو کم مصرف وارد کن هزینه این همه بنزین و مرگ و میر راهم بده کارگرانش یا تولید روز انجام بدن
یا اونایی که این همه صندلی مدیریت مملکت را اشغال کردن بکشن کنار خدا وکیلی مملکت درست میشه تا کی میخواین با روح و روان مردم بازی کنین .دست از دشمنی با دنیا بردارید و ملت را سپر نکنید شجاعت داشته باشید و از خودتان مایه بذارید حتما مشکلات حل میشوند
اره به همین خیال باش طلا
چین تو خواب هم نمیدید همچین بازاری پیدا کنه آشغالاشو قالب کنه بهش
اطلاعات کافی نداری چیزی نگو
با سلام خدمت دوست عززز .چرا به پای کرا و ژاپن خواهند رسید. وقتی بازاری مثل ایران پیدا کردند که پس انداز ۲۰ ساله یه کارمند خرج میشه تا یه فیدلیتی یا دیگنیتی بخری اونهم با التماس و بورس کالد و هزار هزینه اضافی دیگه ..میرسند ..میرسند جلو هم میزنند..کره و ژاپن تو خواب ببینند یه بارار انحضاری .خودرو.رو..میرسند از روی جنازه ایرانخودرو و سایپا هم رد میشوند به ایست و تماشا کن
درود بر تو
هیچ وقت به محصولات کره و ژاپن نمیرسند
میرسه صبور باشید…این ماییم که فعلاً درجا میزنیم …
به نظرم ماشین های جدید چینی خیلی خیلی از ماشین های فرانسوی و کره با اون فیسای ۲۰۱۸ شون بهترن به هر حال من معتقدم گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده
😂😂😂😂😂این درسته
چین ۱۲۰ برند خودرو ساز داره که تا ۲۰۲۳ یکی یکی مثل یک لشکر بازار خودرو جهان را محاصره و فتح میکنه
بقدری ارزون و متنوع و با کیفیت تولید میکنه که هوش از کله مشتری میپره
چین تو سه ساله گذشته خیلی پیشرفت داشته و یکی از برند های چینی هست که بزرگترین رقیب رولزرویس هست مطمعن باشید این ماییم که داریم رو تردمیل راه میریم و پیشرفت نمیکنیم ولی چون تا چند سال آینده جز سه کشور برتر میشه تو زمینه خودرو سازی
چقدر زشته این ماشین
والا هیکل تورو از سر تا پات می ارزه گوزووو بد بو
چرا رسیده چین ماشین خیلی خوب داره که از کره و وژاپن بهتر هست صنعت خودرو سازی چین خیلی پیشرفت کرده چرا ما نمیخایم قبول کنیم
هم برای تو که والدین ات برای تادیب و تربیت ات وقت نگذاشتن و در قبالت کم کاری کردن متاسفم و هم برای این سایت که هرکس هر نوع اباطیل و اراجیفی مینویسه عینا تائید و نمایش داده میشه .
بامید ارتقاع سطح فرهنگ و ادب هم میهنان مون در فضای حقیقی و مجازی.
ماباید ماشینهای چینی را به عنوان صنعت جدید ماشینهای دنیا قبول کنیم چون چاری جوض این نداریم
اول درست بنویس بعد نظر بده😏جوض
خخخخخخ
کیفیت ژاپن کره را اصلا ندارد…
نه پس،توقع داری یه شبه به صنعت پیشرفته جهانی برسن!
اگه سرچ بزنی محصولاتشون طی هفت سال اخیر رو ببینی میفهمی که ما از پراید به پراید رسیدیم با کیفیت پایین تر،اینا چه خوب پیش رفتن،توقع نداشته باش با امریکا بشه کشور های اینطرفی به ماشین با بدنه منعطف بی ام وه یا تغییر رنگ خودرو در لحظه برسن
چین تو این ده سال پیشرفت زیادی داشته و تا ۵ سال دیگه از ماشین های ژاپنی و کره ای هم عبور میکنه
الان تیگو ۸ پرو با قیمت ارزون تر از سانتافه و با همون کیفیت تازه صفر کیلومتر عرضه میشه
باحاله طراحی جالبی داره
حیف ک ما جز پراید زورمون ب چیزی نرسید هیچوقت
تعتتعه
جوض یا جز
چاری یا چاره ی
محصولات چینی بی کیفیت وحیف پوله
اصلا تو استفاده کردی که نظر میدی
سلام . من که ام وی ام ۵۵۰ سه ساله دارم و خودم و خانواده ام راضی هستیم … بهتر از پارس و سمنده
هرطورنباشه از ماشینهای اشغال ایرانی بهتره
آره والا گل گفتی از آسفالتی ایرانی خیلی بهتره دمت گرم
اصلا اشغال ترین ماشینه چینی از بهترین ماشین ایرانی ام بهتره
چین خیلی پیشرفت کرده
چینی ها دارند بسرعت بقیه را جا می گذارند.
اروپایی ها از یک سو دنبال فتح بازارهای منطقه هستند از یک سو رفتار بی ادبانه ، مغرورانه و عصر قرون وسطی یی دارند. سگ ماشین های چینی بهتر از ماشین های غربی است.
چرا چینی ها خودشون ماشینهای روز اروپایی سوار میشن
این واقعا جای سوال نداره، اما در حالت کلی اقتصاد ازاد یه جنبه ش اینه که ینی شما بتونی تصمبم بگیری که دوس داری چه نوع ماشینی تو هر رنج قیمتی که مد نظرته سوار شی و اونا این ازادی رو دارن.
با این حال پرفروش ترین خودرو ها در چین محصولات خودشونه با فاصله خیلی زیاد و اگر خودشون هم دوست نداشته باشن به حدی توسعه پیدا کردن که اکثر مردمشون توان خرید خودرو های میان رده یا پایین رده اروپایی یا ژاپنی یا حداقل کره ای رو داشته باشن
چون ما باید جیب مفت خورها را پرکنید
فرق ایران الان با ایران ۴۵سال پیش اینه که مفت خورهای قبل دست میکردن تو کیسه نفت مستقیم میخور دن اما الان یه پست هم باید خراب کنند
خدارو شکر این زمانه هم اینترنت هست هم فیلم و ویدئو . عزیز حرف هم میزنی ی چیزی بگو با منطق باشه . فیلم ها و تصاویر روز پکن و گوانجو و دالیان و .. رو ببین تا متوجه بشی بیشتر آسیای شرقی سوار میشن یا اروپایی .
از بهمن موتور نباید خرید کرد . چون بعد از ۵سال دیگه هیچ مسولیتی در قبال خود های وارداتی خودش نداره. مثل بی ۵۰ و بی ۳۰
خودرو های چینی مثل لباس دخترای زیر بیست سال هستن که هر روز عوض میشه و هر چی بخری دو روز دیگه وقتی قطعه لازم داری باید گریه کنی چون نیس و پلت فرم جدیدش اومده و قدیمیا تو مارکت نیس.تا وقتی که بزرگانی مثل ژاپن و آلمان و کره و اروپا و آمریکا خودرو میسازن چینی ها فعلن اسباب بازی میسازن برامون و خیلی خوش خوشانمون نشه و در ضمن هر وقت این اسباب بازیها تو مارکت آمریکا راه پیدا کردند اون موقع است که دیگه فاتحه کره و ژاپن رو باید خوند که در ده سال آینده بعیده. تو امارات با التماس خودروهای چینی رو عرضه میکنن اما استقبالی نمیشه خوب مردم عقل دارن تجربه دارن انتخاب دارن.ماشین چینی فعلن تو کشورهایی مثل آسیای جنوبی و آفریقایی و ایران دارن ظهور میکنن جای دیگه اسم این ماشینا رو بگین فک میکنم اسم غذاس.اخه این همه هم مدل خودرو میشه با اسم های ناملموس اسم قشنگ خودش گویای کیفیته…تویوتا مزدا هوندا مرسدس دوج نیسان رنو آلفا مازراتی ….با عرض معذرت از دارندگان ابر خودروهای چینی.
قشنگترین و کاملترین و بجاترین کامنت. احسنت
رئسای ایران خودرو و سایپا باید برن یه مدت کفشهای خودرو سازان چینی رو لیس بزنن تا حداقل یاد بگیرن خودرو طراحی کنم
سلام ما چرا اینقدر داریم در مورد خودروهای چینی و اروپایی بحث میکنیم شما میدانید ما نمیتوانیم خودروهای اروپایی یا امریکای وارد کنیم واین مشکل فقط به تحریمها برنمیگردد. بلکه به قوانین ما هم مربوط میشود الان یعنی چین ماشبن با طرح و کیفیت اروپایی تولید نمیکند. البته که تولید میکند ولی به قل معروف هرچقدر پول بدی اش میخوری. الان اگر تحریمها لغو شود ما میتوانم خودرو هامر و یا تانک رضوانی وارد کنیم صد درصد نه چون قوانین مملکت اجازه نمیدهد این خودروها در ایران استفاده شود. پس هرچه ما زور بزنیم فایده ای ندارد برادر.
سلام خداقوت انشالله هرروزبهترمیشود
ماشین فقط ماشینهای آلمانی، امریکایی، ژاپنی ،سوئدی، و بس
سلام به همه دوستان. چرا همش از خودرو خارجی گفت وگو میکنید.بخدا زشت نیست برا کشوری که این همه سرمایه داره ی خودر به روز خودش تولید کنه چرا.بیاید همه بخواهیم که کرمان موتور یا تولید کننده دیگری ی خودرو ازخودش یعنی خودرو ۱۰۰د صد ایرانی نه کپی تولید کند
البته این لگن پاره های چینی هرگز به پای
برندهای معتبر جهانی نخواهند رسید . آیا
هرگز از خود پرسیده اید که چینی ها دهها
کارخانه خودروسازی دارند که تیراژ تولید هرکدام از آنها به زحمت به یکصد هزار دستگاه در سال می رسد ؟!
علتش این است که این لگن پاره ها در هیچ کشور دنیا خریدار ندارند .
ما هم باید با تحریم کالاهای چینی این
استعمارگران کمونیست را از کشور عزیزمان بیرون کنیم .
جای تحسین داره ..
خلایق هرچه لایق ملت ایران اقاست امافعلا عربااقاهستندلیاقت مال عربه نه ایرانی منتظرباشیدشاه زنده بشه تایک وقت دیگه ملت ایران آقابشه
اینجا درکشور مابرای شام شبت هم حکومت تصمیم میگیرد نظرمر دم درتصمیم گیری تاثیرندارد عزیزجان
من نمیدونم یه عده نظر ندن بقیه فکر میکنند لال هستند..چین بزرگترین خودروساز و بزرگترین صادر کننده خودرو دنیاست..طرف فقط چیزایی که تو مغز کوچیک خودش میگذره را به عنوان سند رو میکنه.. کیفیت محصولات هونگچی یک سر و گردن از ژاپنیها بالاتره..دیگه اسم کره را نمیارم چون اصلا عددی نیست..
باشه چینی سوار تو خوبی ماشینتم خوبه
چارهای نیست باید شرایط قبول کرد تا آخوندها اذیت نشوند به سری آخوندها میگویند زمان شاه ما هیچی نداشتیم اعلان داریم ؟؟
واسه یه جوون مثل من هیچی فرقی نمیکنه منی که با ۲۵ سال سن صاحب دو فرزند هستم چرا باید چرا باید تو حسرت یه ماشینی باشم که از نظر کیفیت صفره ولی واسه منه جوون هزار تا مکافات داره تا بهش برسم…
خواه ناخواه داره جایگاه خودشو پیدا میکنه و خوبی این صنعت در چین بخاطر تنوع زیاد و قیمت سرسام آور ارزونشه هرچند مافیا در ایران نمیگذاره ولی در کشورهای اطراف بی نهایت ارزان و به صرفه است خدایی مو دماغ اروپا ژاپن و آمریکا شده
آیا مسول یا بزرگواری هست کمک کنه، به امام حسین قسم من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به همین خدای بالای سر یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان باز بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره از بین میره اما نمیتونم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و الان با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز بغض هیچ کار نمیتونم کنم
تو را به جون عزیزتون و بخاطر خدا کمکم کنید
5859831228932389
محسن ب
فقط چراغ پشتش 😀
چین تو خواب هم نمیدید همچین بازاری پیدا کنه آشغالاشو قالب کنه بهش
البته کسانی که به چین سفر کرده اند خوب میدانند که BMW سری ۶ و ۷ در چین تولید و عرضه میشه البته تحت لیسانس شرکت اصلی،خودروهای چینی بیش از ۲۵٪ بازار خودرو ایالاتمتحده و اروپا را تصرف کرده و در آسیا در آستانه رسیدن به ۵۰٪میباشد البته با خودروهای هیبریدی،قطعأ ارتباط خودروسازهای ایرانی در کنار چینی ها عامل موثری در جهت ارتقا کیفیت خودروهای تولید داخل و مونتاژی خواهد شد.
قیمت پایهش میشه هم قیمت دنا پلاس
چین واقعاً روزبهروز تو پیشرفتن و ما پس میریم
یه پراید و پژو مدل 1382 با 1402 وزن کنی حداقل 200 کیلو تفاوت وزن داره، اینجا پیشرفت خوب بوده اما پیشرفت قیمت فروش و از سر و ته همهچی زدن
واقعا چرا ایرانی ها آرزوشون شده خودرو خوب و باکیفیت، حتی اونایی که توانایی خرید رو دارن هم بجاش اجازه واردات و سوار شدن خیییلی از خودروها و برندها و از یه حجم موتور بیشتر رو ندارن
موتورسیکلت هم که افتضاح تر از ماشین