مکسوس، زیرمجموعه شناخته شده SAIC که در زمینه تولید انواع پیکاپ و SUV، و همچنین خودروهای تجاری سبک و سنگین فعالیت دارد، سری جدیدی از پیکاپ های میدسایز را با نام Interstellar در بازار چین عرضه کرده که در سه تیپ اینترستلار L، اینترستلار R و اینترستلار H قابل سفارش خواهد بود. این سری جدید، در مقایسه با مکسوس های سری T، ماهیت لوکستر و مجهزتری داشته، بیشتر سواری-محور هستند تا خودروهایی اختصاصی برای کار. در این خانواده، تیپ Interstellar H مجهزترین تیپ از نظر امکانات و سطح تکنولوژی است و طبیعی است که بالاترین سطح قیمت را نیز در این خانواده به خود اختصاص داده است.
اگر ظاهر این پیکاپ جدید مکسوس برایتان آشناست، احتمالا پیشتر SUV جدید این برند، با نام تریتوری را دیدهاید چراکه این دو چهرهای کاملا مشابه به یکدیگر دارند. چهره پیکاپ جدید مکسوس اینترستلار H از سه سطح تشکیل یافته. سطح فوقانی نشان بزرگ MAXUS را دارد و در دوطرفش، دیلایتهای باریک جانمایی شدهاند. سطح میانی، جلوپنجره مستطیلشکل و بزرگی است که چراغهای اصلی را در دو طرف خود دارد. و در سطح پایینی، یک بخش پلاستیکی برآمده را شاهد هستیم که در ترکیب با اجزای پلاستیکی دور گلگیرها، و همچنین سپر تماما سیاه رنگ عقب، یک ظاهر پرهیبت و آماده برای آفرود به خودرو میدهد.
البته برخلاف این ظاهر آماده برای آفرود، مکسوس اینترستلار H کابین لوکس و مجهزی دارد که با حضور در آن، بعید است دل زدن به بیابان با این پیکاپ چینی را داشته باشید؛ بس که بالارده و خوشساخت احساس میشود، و البته مدرن! به سبک خودروهای جدید چینی، روی داشبورد این پیکاپ نیز یک نمایشگر دوتایی باریک و کشیده به عنوان نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر نشانگرهای پشت فرمان خودنمایی میکند.
و آنچه که بیشتر از طرح طبقه-طبقه داشبورد به چشم میآید، خیز جالبی است که بخشی از کنسول میانی تا اتصال یافتن به داشبورد، به خود گرفته. روی این بخش، کنترلگر گردی جانمایی شده نقش اهرم تعویض دنده را بازی میکند. پایینتر از آن، دکمه پارک برقی قرار دارد و در کنار آن نیز یک پد شارژ بیسیم برای گوشیهای هوشمند در نظر گرفته شده.
غیر از اینها، خبری از کنترلگرها و دکمه های فیزیکی مرسوم در این بخش نیست و حتی برای سیستم تهویه اتوماتیک نیز به جای دکمه های فیزیکی مرسوم، یک صفحه حساس به لمس در نظر گرفته شده. روی غربیلک D-شکل فرمان اما هم دکمه فیزیکی به تعداد زیاد کار شده، هم سطوح حساس به لمس.
برای این که فضای داخلی، حس بالاردهتر به خود بگیرد، مکسوس بخشهای متعددی را با پلاستیک شبیه به چرم که طرح دوخت نیز روی خود دارد، پوشش داده. و البته، بخشهای مختلفی نیز در کنار صندلیها، دارای پوشش چرم هستند. این عناصر، با یک سری اجزای تزئینی طرح فلز، و همچنین سطوح سیاه پیانویی نیز ترکیب شده تا آن حس بالارده بودن را، بیشتر تقویت کند.
در کنار اینها، باید به بهرهمندی مکسوس اینترستلار H از صندلیهای برقی جلو با فرمی بسیار جذاب و مدرن، آینههای جانبی برقی دارای گرمکن، دریچه های مجزای سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، دید ۳۶۰درجه به همراه دوربین دنده عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی، کروزکنترل و … نیز اشاره کرد که آن را به یکی از مجهزترین خودروهای کلاس خود در بازار پیکاپ های چین تبدیل میکند.
در بخش پیشرانه، مکسوس دو گزینه برای اینترستلار H در نظر گرفته که یکی ۲.۰ لیتری توربودیزل ۱۶۳ اسبی است با ۴۱۰ نیوتنمتر گشتاور و دیگری ۲.۰ لیتری توئین-توربو دیزل ۲۱۸ اسبی با ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور. هر دو این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل بوده، محرک چهار چرخ میباشند.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟