دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو + جزئیات و تاریخ ثبت نام

جزئیات دومین مرحله فروش خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد؛ آغاز وکالتی کردن حساب ها از ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو + جزئیات و تاریخ ثبت نام

دومین مرحله فروش خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود و طبق جزئیات انتشار یافته، در این مرحله اطلاعات معاملات خودرو بصورت یکپارچه در سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت خواهد شد. با این حساب، معاملات شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌گردد به این ترتیب که درصورت فروش خودروهای خریداری شده از دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو، ۳۰ درصد مابه‌التفاوت قیمت فروش با قیمت کارخانه در سال اول، ۲۰ درصد مابه‌التفاوت قیمت فروش با قیمت کارخانه در سال دوم و ۱۰ درصد مابه‌التفاوت قیمت فروش با قیمت کارخانه در سال سوم به عنوان مالیات عایدی سرمایه از فروشندگان خودروهای ثبت‌نامی دریافت خواهد شد.

طبق این اعلام، مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو برمبنای فرآیند نوبت دهی برای محصولات خودروسازان داخلی از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود و متقاضیان تا پایان روز جمعه ۲۹ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. محصولات ارائه شده توسط شرکتهای خودروساز از تاریخ ۲۰ اردیبهشت در سامانه قابل مشاهده خواهند بود و صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها ازسوی بانک ارسال شده باشد، می‌توانند از روز سه شنبه ۳ خرداد تا جمعه ۱۰ خرداد نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت ‌دهی (لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه esalecar.ir اقدام نمایند.

دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو + جزئیات و تاریخ ثبت نام

امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت در سامانه های مربوطه ثبت نماید. متقاضیان توجه داشته باشند که حتما این حساب وکالتی بایستی به‌نام (به‌نفع) سازمان حمایت تعریف شود و برای متقاضیانی که بانک‌ها برای تعریف این حساب برایشان اقدام می‌کنند، از این موضوع اطمینان حاصل کنند. اطلاع بیشتر در این رابطه، پیرامون مبلغ لازم برای واریز در حساب وکالتی و سایر اطلاعات بیشتر به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است که طبق اعلام‌های قبلی، برای مشارکت در مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه خودروهای داخلی، فرآیندی مشابه مرحله اول وجود خواهد داشت؛ متقاضیان بایستی ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت در بیاورند. در ضمن، شرایط عمومی همچون نداشتن پلاک فعال و عدم خرید ۴۸ ماهه از خودروسازان و … لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟