i7 M70 xDrive؛ قدرتمندترین و پرشتاب‌ترین BMW الکتریکی

ب‌ام‌و i7 M70 xDrive یک سدان فول‌سایز لوکس ۶۵۰ اسب‌بخاری است که به لطف پیشرانه متشکل از دو موتور الکتریکی، صفر تا صد ۳.۵ ثانیه دارد!

چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
BMW i7 M70 xDrive

ب‌ام‌و یک پرچمدار تازه برای خودروهای الکتریکی خود معرفی کرد. خودرو جدیدی که با نام کامل BMW i7 M70 xDrive در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای رونمایی شده، قدرتمندترین و پرشتاب‌ترین خودرو الکتریکی تاریخ ب‌ام‌و لقب می‌گیرد؛ سدان فول‌سایز لوکسی که پیشرانه ۶۵۰ اسب‌بخاری اش، با توان تولید ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و دستیابی به تندی یکصد کیلومتر در ساعت را در تنها ۳.۵ ثانیه امکان‌پذیر می‌سازد!

BMW i7 M70 xDrive

البته ذکر این نکته ضروری است که بیشینه گشتاور مذکور، در حالت M Sport Boost در دسترس راننده قرار می‌گیرد و در حالت Sport، این عدد محدود است به ۱۰۱۴ نیوتن‌متر محدود است که البته همین عدد نیز گشتاوری خیره‌کننده برای یک خودرو سواری به حساب می‌آید. همچنین برای حفظ جلوگیری از هدررفت انرژی باتری‌ها، حداکثر سرعت خودرو بصورت الکترونیکی محدود است به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت.

BMW i7 M70 xDrive

حال که بحث انرژی باتری‌ها به میان آمد، بد نیست بدانید BMW i7 M70 xDrive با پکیج ۱۰۱.۷ کیلووات‌ساعت باتری‌‌ها عرضه خواهد شد که با هر بار شارژ کامل، بُرد پیمایشی بالغ بر ۴۷۵ کیلومتر به این خودرو الکتریکی لوکس می‌دهد. یک فست‌شارژر ۱۹۵ کیلووات نیز برای خودرو دز نظر گرفته شده که به لطف آن، امکان شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد در تنها ۳۴ دقیقه امکان‌پذیر خواهد بود.

درضمن، یک حالت ذخیره انرژی با نام Max Range برای رانندگی در نظر گرفته شده که سرعت را به ۹۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده، در کنار آن، مواردی نظیر تهویه، سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌ها و گرمکن غربیلک فرمان را برای استفاده حداکثری از ظرفیت باقیمانده باتری‌ها، غیرفعال می‌سازد. این حالت، در لحظه تخته کردن پدال گاز، فعال کردن حالت M Sport Boost با فشردن پدل‌شیفتر پشت فرمان و یا قرار دادن یخ‌شکن شیشه ها روی بالاترین درجه، غیر فعال می‌شود.

BMW i7 M70 xDrive

در کنار این موارد، BMW i7 M70 xDrive دارای یک شاسی بهبود یافته توسط بخش M ب‌ام‌و است و بر روی سیستم تعلیق بادی فعال اختصاصی M که دارای کنترل الکترونیکی دمپرهاست، سوار شده. همچنین استحکام پیچشی بدنه، ارتقاء یافته تا در کنار بهره‌مندی از محور عقب فرمان‌پذیر و سیستم ضد واژگونی فعال، فرمان‌پذیری خودرو نیز هم‌راستا با توان عملکردی بالای خودرو، بهبود یابد. برای توقف خودرو، از سیستم ترمز قدرتمندی بهره گرفته شده که از کلیپرهای چهار پیستون ثابت در جلو و تک پیستون شناور در عقب که به رنگ آبی و با نشان M روی دیسک‌ها قرار گرفته‌اند، تشکیل یافته. رینگ‌ها نیز از نوع ۲۱ اینچ هستند اما می‌توان به جای آنها، نمونه های ۲۰ اینچ پوشش یافته با تایرهای عملکرد-محور را سفارش داد.

BMW i7 M70 xDrive

از نظر ظاهری، آنچه که BMW i7 M70 xDrive را از i7 های عادی متمایز می‌سازد، جزئیات سیاه براق بدنه است. همچنین امکان سفارش پکیج M Performance Professional برای آن وجود دارد که بال عقب سیاه، پانل تزئینی سیاه بین چراغ‌های عقب و جزئیات تزئینی بیشتر بر روی سپر عقب را به مجموعه تغییرات ظاهری، اضافه می‌کند. و همچون دیگر i7 های ب‌ام‌و، امکان سفارش BMW i7 M70 xDrive بصورت دو رنگ وجود دارد که ظاهری متمایز به این سدان فول‌سایز لوکس می‌بخشد. در ضمن، با قاب دارای نورپردازی جلوپنجره اشاره کنیم که در هنگام شب، جلوه‌ای مشخص به خودرو می‌دهد.

این پرچمدار جدید خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و احتمالا با قیمت پایه‌ای در محدوده ۱۵۰ هزار دلار به بازار خواهد آمد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟