دقیقا چهار سال پیش بود که هیوندای عرضه نسل هشتم سوناتا را با استایلی کاملا متفاوت از نسلهای قبل این سدان میدسایز، آغاز کرد. اما از آن زمان، تغییرات گستردهای در رویکرد طراحی تولیدات هیوندای اعمال شده و همین، باعث شده بود سوناتا از نظر طراحی، به غریبهای در خانواده هیوندای تبدیل شود. با فیسلیفت ۲۰۲۴ که امروز بصورت رسمی رونمایی شد، هیوندای سعی کرده تا زمان معرفی نسل نهم سوناتا، چهره این سدان میدسایز را به دیگر تولیدات جدید خود، نظیر آزرا، ورنا، استاریا و کونا، نزدیک کند.
با این هدف، هیوندای ابتدا طراحی نمای جلو سوناتا را در مدل ۲۰۲۴ با استفاده از عناصری نظیر دیلایت خطی یکپارچه و طرح سپری بهمراتب تهاجمیتر با فرم تخت و دریچههای هوای متعدد، بهروز کرده. همسو با این طراحی به مراتب اسپرتیتر، طراحان هیوندای در نمای جانبی طرح رینگهای ۱۹ اینچ را مورد بازنگری قرار دادهاند و یک خروجی هوای فیک در محل آغاز کاراکترلاین خودرو (بالای گلگیرهای جلو) جانمایی کردهاند که در ترکیب با بخشهای تزئینی آیرودینامیک اضافه شده به زیر بدنه در نماهای جلو، جانبی و عقب، تلاش میکند حس یک سدان اسپرت را هیوندای سوناتای جدید بدهد.
در نمای عقب Hyundai Sonata جدید نیز به جای طرح چراغ های یکپارچه باریک و U-شکل، حال شاهد استفاده از طراحی مدرنتری برای چراغها هستیم که در آن، چراغها با طرح دیجیتالی در یک قاب مشکی بزرگ جانمایی شدهاند. در این طراحی، فرم چراغ اصلی به شکل H بطور مشخص از نام هیوندای تبعیت میکند. همسو با این فرم جدید چراغهای عقب، طراحی سپر عقب نیز با یک رویکر تهاجمیتر، بهروز شده.
با این تغییرات چشمگیر در طراحی ظاهری، انتظار نداشته باشید که فضای داخلی Sonata در مدل ۲۰۲۴، دستنخورده باقی مانده باشد. برعکس، هیوندای در فیسلیفت جدید، کابین سوناتا ۲۰۲۴ را کاملا از نو طراحی کرده و حال، شاهد فضایی به مراتب مدرنتر در کابین این سدان میدسایز کرهای هستیم که البته در عین سادگی، شکل گرفته. از طرح داشبورد و کنسول میانی گرفته تا رودری ها و غربیلک فرمان، همگی در سوناتای جدید از نو فرم گرفتهاند. بارزترین مشخص این فضا نیز دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ بههم چسبیده میباشند که بصورت ایستاده، در یک قاب مقعر (به اصطلاح، کِرو) یکپارچه، بر روی داشبورد قرار گرفتهاند. متریال بهکار رفته در فضای داخلی نیز حداقل در تصاویر، بالاردهتر از قبل احساس میشوند.
اطلاعات فنی همزمان با رونمایی رسمی در موتورشو سئول ارائه خواهد شد اما بعید به نظر میآید تغییری در لایناپ پیشرانههای قابل عرضه که شامل ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۱.۶ توربو، ۲.۵ توربو (مدل N) و هایبرید میشود، تغییری ایجاد شده باشد.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟