قیمت روز خودرو در بازار – ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰

با وجود رکود نسبی در بازار و خرید هایی که عمدتا به بعد از انتخابات ۱۴۰۰ موکول شده‌اند، قیمت روز خودرو در بازار در برخی خودروها افزایشی است.

سه شنبه - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
پژو ۲۰۶ صندوقدار - Peugeot 206 SD - قیمت روز خودرو در بازار - ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، نوسانات قیمتی نسبت به هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. در واقع فقط در چند محصول داخلی، بازار شاهد افزایش قیمت است. البته شرایط انتخاباتی، ثبات نرخ ارز و بلاتکلیفی بازار در تعیین سیاست گذاری ها در بخش خودرو عاملی شده تا معاملات در سطح بازار متوقف شود. فقط در بعضی از محصولات که عرضه آنها توسط خودروسازان کاهش یافته، بازار شاهد افزایش قیمت بوده است. با این مقدمه بررسی دقیق تر قیمت روز خودرو در بازار به تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ می‌پردازیم.

قیمت محصولات ایران‌خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ طی روزهای اخیر از ۲۰۴ میلیون تومان به ۲۰۷ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت شرکتی آن پیرو مصوبه شواری رقابت، به ۱۲۷ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان افزایش یافته است. علاوه بر این در خانواده سمند نیز بازار شاهد افزایش قیمت است.

دربازار امروز خرید و فروش خودرو، سمند سورن ۲۴۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده، عددی که برای سمند EF۷ به ۲۱۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس، به ۱۹۳ میلیون تومان می‌رسد. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در حالی قیمت ۲۵۹ میلیون تومانی دارد که این رقم برای پژو ۲۰۶ صندوقدار، معادل ۲۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است. قیمت روز خودرو دنا هم به ۲۷۸ میلیون تومان رسیده است.

برای مقایسه هم که شده بد نیست بدانید آخرین قیمت شرکتی خودرو دنا (با کروز کنترل) ۱۷۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. در این بین قیمت روز خودرو پژو پارس نیز ۲۲۷ میلیون تومان تعیین شده یعنی تقریبا ۸۷ میلیون تومان بالاتر از جدیدترین نرخ مصوب شرکتی.

قیمت روز خودرو های سایپا

برخلاف محصولات ایران‌خودرو که به روند اختلاف قیمت بالا با نرخ شرکتی ادامه می‌دهند، قیمت خودرو های سایپا به نرخ شرکتی به مراتب نزدیک‌تر هستند. برای مثال قیمت روز خودرو پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۳۳ میلیون تومان رسیده است. قیمت تیبا ۲ در بازار امروز، ۱۳۶ میلیون تومان اعلام شده. کوئیک دنده ای نیز ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است. در نهایت بررسی های میدانی نشان می‌دهد خودرو پراید ۱۳۱ امروز با قیمت ۱۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بازار کماکان راکد است

در نظر داشته باشید که به گفته فعالان بازار، همچنان رونق در معاملات خودرو وجود ندارد. در واقع اکثریت مردم ترجیح می دهند معاملات خود را به بعد از انتخابات موکول کنند. البته این موضوع برای آن دسته از افرادی که نیاز ضروری برای خرید خودرو دارند خوشایند نیست چرا که فروشندگان خودروها را با قیمتی بالاتر به آنها اعلام می کنند.

در این شرایط، خریدار واقعی مجبور به خرید با این قیمت های بالاست. به صورت کلی خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی شود. محصولات خارجی نیز قیمت های غیرمعقول داشته و فروشنده با درنظر گرفتن شرایط، قیمت مورد دلخواه خود را به خریدار اعلام می‌کند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟