کارگران یکی از بزرگترین گروه های خودروسازی دنیا، روز خوش ندارند؛

تعدیل نیروی دوباره در استلانتیس آمریکای شمالی

استلانتیس قصد تعدیل ۴۰۰ نفر از کارگران و کارمندان شاغل در کارخانه تولید مواد فولادی فروید، واقع در دیترویت ایالات متحده آمریکا را دارد.

چهارشنبه - ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
تعدیل نیروی دوباره در استلانتیس آمریکای شمالی

به نظر می‌آید روزهای بد برای کارگران آمریکایی شاغل در اتحاد بزرگ استلانتیس، پایان ندارد چراکه باز هم برای تعدیل نیرو در یکی از کارخانه های این گروه، برنامه‌ریزی شده، آن هم به فاصله چند روز از تعدیل نیروی ۱.۱۳۹ نفری در مجموعه مونتاژ خودرو واقع در Toledo آمریکا. استلانتیس این بار اعلام کرده قصد تعدیل ۴۰۰ نفر از کارگران و کارمندان شاغل در کارخانه تولید مواد فولادی فروید، واقع در دیترویت را دارد.

این تعدیل نیروی جدید در بخش آمریکایی استلانتیس قرار است از اواسط دی‌ماه اجرایی شود. سخنگوی استلانتیس در این مورد با اشاره به این که تمرکز استلانتیس بر تنظیم مجدد فعالیت های خود در ایالات متحده برای اطمینان از شروع قدرتمند در سال ۲۰۲۵ است، گفت: برای بهبود رقابت پذیری در فعالیت‌ها، استلانتیس تصمیم دارد کارخانه تولید مواد فولادی فروید را به یک تامین‌کننده دیگر واگذار کند که همین امر، منجر به تعدیل نیروی تقریباً ۴۰۰ نفری در این کارخانه خواهد شد.

البته استلانتیس قرار نیست این نیروهای تعدیل شده را به حال خود رها کند. طبق اعلام شرکت، نیروها به مدت یک سال مشمول دریافت مزایای بیکاری تکمیلی به همراه حقوق بیکاری معادل ۷۴ درصد دریافتی فعلی خود خواهند بود و دو سال نیز بیمه خدمات درمانی رایگان دریافت خواهند کرد.

با این حال، اتحادیه کارگران صنعت خودرو آمریکا، موسوم به UAW، در قبال این تعدیل نیروها موضع گرفته و استلانتیس را به سوء مدیریت مداوم متهم کرده. UAW همچنین اعلام کرده با هرآنچه که در توان دارد در مقابل این رفتار و تصمیمات استلانتیس خواهد ایستاد. در بیانیه UAW آمده:

این تعدیل نیرو ها نتیجه مستقیم تصمیمات مدیریتی کوته‌بینانه در Stellantis است نه شرایط بازار، استلانتیس در حالی اعلام می‌کند که توان سرمایه‌گذاری در Toledo و Detroit را ندارد که امسال بیش از ۸ میلیارد دلار به سهامداران خود سود رسانده و این قابل قبول نیست. اعضای ما آماده تولید جیپ هستند اما گام های اشتباه مدیریتی، مانع از آن شده. چرا فورد و جنرال موتورز چنین مشکلاتی ندارند؟

البته مشکلات استلانتیس تنها به نیروی کار ختم نمی‎شود. در بحبوحه سقوط قیمت سهام، کاهش فروش و افزایش موجودی، استلانتیس از تغییرات زیادی در رهبری این اتحاد بزرگ خودرویی در ماه اکتبر خبر داد. برای مثال اعلام شده کارلوس تاوارس، مدیرعامل جیپ، در سال ۲۰۲۶ بازنشسته خواهد شد و آنتونیو فیلوسا، مدیر اجرایی جیپ نیز به عنوان مدیر عملیاتی آمریکای شمالی منصوب شده است. علاوه بر این، ناتالی کینگ که سال‌ها مدیر ارشد اجرایی استلانتیس آمریکای شمالی بوده جای خود را به داگ اوسترمان، مدیر ارشد اجرایی استیلانتیس چین بود، داده است.

استلانتیس با این تغییرات سعی دارد به روزهای ثبات بازگردد اما باید منتظر ماند و دید که آیا می‌تواند مسیر پایدارتری را در آینده نزدیک برای خود ترسیم کند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟