تیارا پرایم مکث موتور تبدیل شد به BAIC X7؛

بایک X7 دیار خودرو رونمایی شد

خودرویی که مکث موتور میخواست با نام تیارا پرایم عرضه کند و در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ نیز رونمایی کرده بود، با نام بایک X7 دیار خودرو آمد!

دوشنبه - ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
بایک X7 دیار خودرو رونمایی شد - BAIC Beijing X7 by Diar Khodro in Iran

دیار خودرو دقایقی پیش، طی مراسمی، از بایک (بیژینگ) X7 به عنوان محصول جدید خود رونمایی کرد؛ یک کراس‌اوور سایز متوسط که پیش‌تر با نام تیارا پرایم و توسط مکث‌موتور در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ رونمایی شده بود، بعد یک مرحله فروش در اوایل شهریور ماه با قیمت مصوب ۲ میلیارد و ۱۰۴ میلون و ۴۷۰ هزار تومان به عنوان محصول دیار خودرو توسط نمایندگی های مجاز مکث‌موتور داشت و حال، به عنوان محصول دیارخودرو رونمایی شده!

بایک X7 دیار خودرو رونمایی شد - BAIC Beijing X7 by Diar Khodro in Iran

بایک X7 دیار خودرو دارای موتور ۱.۵ توربو ۱۸۵ اسب‌بخاری است که با ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ متصل است. با این پیشرانه، متوسط مصرف سوخت بایک (بیژینگ) X7 دیار خودرو، صدی ۷.۴ لیتر اعلام شده است.

امکانات رفاهی بایک (بیژینگ) X7 دیار خودرو عبارتند از ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ، نویگیشن، آینه‌های برقی تاشو دارای گرمکن، پد شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند، تهویه اتوماتیک دو نقطه‌ای با پنل کنترل لمسی، صندلی های برقی جلو (۶ جهته راننده و ۴ جهته سرنشین کناری) با ماساژور و سیستم سرمایش و گرمایش، زیرپایی برقی قابل تنظیم صندلی سرنشین کناری جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده و آینه های جانبی، نورپردازی قابل تنظیم فضای داخلی، سیستم تصفیه هوای کابین و … .

بایک X7 دیار خودرو رونمایی شد - BAIC Beijing X7 by Diar Khodro in Iran

در بخش ایمنی نیز BAIC Beijing X7 با مواردی نظیر کروزکنترل تطبیقی هوشمند، سیستم دید ۵۴۰ درجه، اتوهلد، ترمز پارک برقی، نوربالا اتوماتیک، حفظ حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیک، ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای و مجموعه ای از سیستم های همیار رانندگی دیگر عرضه می‌شود.

دیار خودرو تصمیم دارد در سال اول تولید، دست‌کم ۲۰۰۰ دستگاه از بایک X7 مونتاژ و به بازار عرضه کند. برای سال دوم نیز هدف‌گذاری ۶۰۰۰ دستگاهی برای مونتاژ BAIC Beijing X7 در ایران اعلام شده که البته با مجموعه دیار خودرو و سبقه ای که این شرکت دارد، همخوانی ندارد و بعید است به این تیراژ تولید در کشور برسد.

بایک X7 دیار خودرو رونمایی شد - BAIC Beijing X7 by Diar Khodro in Iran

همانطور که اشاره شد، اوایل شهریور ماه اولین مرحله فروش بایک X7 دیار خودرو در نمایندگی های مجاز مکث موتور به اجرا درآمد و قیمت مصوب آن، ۲ میلیارد و ۱۰۴ میلون و ۴۷۰ هزار تومان می‌باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟