طبق گزارش مالی انتشار یافته از سوی زوتی برای شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴، این خودروساز چینی که شریک چند ساله سایپا نیز به حساب میآید، زیان خالص حدودا ۲۵۴ میلیون یوانی (بالغ بر ۳۶ میلیون دلار) بنام خود ثبت کرده.
طبق این گزارش، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ درآمد زوتی ۲۴۸.۷ میلیون یوان (بالغ بر ۳۵ میلیون دلار) اعلام شده که حدود ۳۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است. زیان خالص شرکت نیز در این مدت، همانطور که اشاره شد، ۲۵۳.۹ میلیون یوان اعلام شده است. البته زیان خالص زوتی در مقایسه با شش ماهه نخست ۲۰۲۳ به میزان ۳۰ میلیون یوان (۴ میلیون و ۲۳۲ هزار دلار) کاهش یافته.
احتمالا به دلیل همین تداوم عملکرد فاجعهبار است که ونگ لی، نایب رئیس زوتی از سمت خود، استعفا داده. البته لی دلیل این استعفا را شخصی اعلام کرده. استعفای ونگ لی از سمت نایب رئیسی زوتی از زمان تحویل نامه استعفا به هیات مدیره، رسمیت مییابد و این، پایان حضور وی در شرکت زوتی خواهد بود چراکه دیگر قرار نیست سمتی در این شرکت داشته باشد.
نکته جالب توجه این است که ونگ لی در زمان ارائه نامه استعفای خود، نه سهامی در زوتی داشته و نه شرکت تعهدی در قبال وی دارد.
زوتی در کشورمان با گروه خودروسازی سایپا همکاری دارد و در کنار زوتی Z300 یا همان سایپا آریو که زمانی در کشورمان مونتاژ و عرضه شد، به تازگی تولید کراساوور کوچک Zotye DL5 را نیز در پارس خودرو آغاز کرده است.
در یک برهه زمانی کوتاه نیز خودروهای دامای X7 توسط یاران خودرو اروند و کوپا T210 توسط ریگان خودرو از برند زوتی در کشورمان عرضه شد.
نظر شما چیست؟