به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو؛

اسقاط خودرو فرسوده در چهار ماه امسال به ۱۱۲هزار دستگاه رسید

در حالی که در ۱۲ ماه سال گذشته، صرفا ۷۲هزار دستگاه خودرو اسقاط شد، امسال، تا یکم مرداد‌ ماه ۱۲۰ هزار دستگاه ثبت‌نام برای اسقاط صورت گرفته.

پنجشنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
اسقاط خودرو فرسوده در چهار ماه امسال به ۱۱۲هزار دستگاه رسید

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو کشور از اسقاط ۱۱۲ هزار خودروی فرسوده طی ۴ ماه خبر داد و با اشاره به این موضوع، اظهار داشت با ادامه روند فعلی، تعداد اسقاط خودرو فرسوده در کشور تا پایان امسال به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در مورد آخرین وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده با اعلام این که پس از ابلاغ آیین‌نامه اسقاط خودروهای فرسوده، سرعت اسقاط خودرو در کشور افزایش یافته است، به گونه‌ای که تا یکم مردادماه، حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو برای اسقاط ثبت‌نام شده که از این میزان، کارهای مربوط به اسقاط ۱۱۲ هزار دستگاه خودرو انجام شده است، گفت: البته در بخش موتورسیکلت‌های فرسوده بسیار ضعیف هستیم و تعداد اسقاط بسیار کم و نزدیک به صفر بوده است.

وی همچنین اظهار داشت در بخش کامیون‌های فرسوده، فقط در حد چند هزار دستگاه اسقاط داشته ایم، بنابراین ۹۰درصد ثبت‌نامی‌ها، برای اسقاط مربوط به خودروهای سواری بوده است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در مورد میزان اسقاط خودرو در سال ۱۴۰۲ گفت: در ۱۲ ماه سال گذشته صرفا ۷۲هزار دستگاه خودرو اسقاط شد در حالی که تا یکم مرداد‌ماه ۱۲۰هزار دستگاه ثبت‌نام داشتیم، بنابراین اگر روال به همین شکل پیش رود تعداد اسقاط خودرو تا پایان سال به ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار دستگاه می‌رسد.

مشهدی شریف در پاسخ به اینکه طبق برنامه هفتم، چند هزار خودرو باید در سال اسقاط شود، افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه سالانه باید ۵۰۰هزار خودروی فرسوده اسقاط شود، بنابراین با توجه به اینکه در سال اول برنامه قرار داریم اسقاط ۳۰۰هزار خودرو مطلوب به نظر می‌رسد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو کشور در مورد طرح‌های اسقاط خودرو هم گفت: برای اسقاط چند طرح داریم که یک طرح مربوط به طرح جایگزینی خودروسازان است و دیگری هم طرحی است که مراکز اسقاط ۴۰درصد مبلغ لاشه خودرو را به صاحب خودروی فرسوده می‌پردازند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟