به دستور رئیس دولت چهاردهم؛

واردات خودرو کارکرده فعلا منتفی است / افزایش قیمت خودرو های داخلی نیز باطل شد

تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت سیزدهم توسط رئیس جمهور، معلق شد؛ همچنین تمام قیمت های جدید خودروسازان داخلی نیز باطل می‌باشد.

سه شنبه - ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
به دستور مسعود پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم، واردات خودرو کارکرده فعلا منتفی است و افزایش قیمت خودرو های داخلی نیز باطل شد.

به دستور رئیس‌جمهوری تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت معلق شد و تمام انتصابات و استخدامی‌های این مدت باطل اعلام شد. این خبری است که طی ساعات گذشته روی سرخط خبر ها آمده و در تکمیل آن، به نقل از یکی از اعضای کارگروه تعیین کابینه دولت چهاردهم، این ادعا نیز مطرح شده که تمام قیمت‌های جدید ایران خودرو و سایپا و خودروهای مونتاژی باطل می‌باشد.

اتخاذ این تصمیم، اگرچه هنوز بصورت رسمی اعلام نشده، اما بدین معناست که خبرهای داغ هفته های گذشته پیرامون بازار و صنعت خودرو، به حاشیه می‌روند.

برای مثال، در حاشیه برگزاری آخرین جلسه هیات دولت، اعلام شده که واردات خودرو کارکرده به کشور، آزاد شده است؛ خبری که خیلی ها از آن استقبال کردند و تعلل طولانی‌مدت دولت سیزدهم در تصویب این آیین‌نامه که لازم‌الاجرا اعلام شده بود را زیر باد انتقاد گرفتند، بعضی هم تصویب دقیقه نودی آن را صرفا یک رزومه‌سازی برای دولت سیزدهم تلقی کردند و پوست موزی زیر پای دولت چهاردهم.

با اعلام لغو تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت، طبیعتا واردات خودرو کارکرده به کشور نیز فعلا منتفی می‌شود تا دولت چهاردهم روی کار بیاید و در باب آن، تصمیم ‌گیری کند.

دیگر اتفاقی که طی هفته های گذشته، بسیار در بازار و صنعت خودرو، خبر و حاشیه ایجاد کرد، افزایش قیمت های چشمگیر ایران خودرو و سایپا و یکی از خودروسازان مونتاژی بوده. بنا به نقل قول مطرح شده از سوی میثم شرفی، عضو کارگروه تعیین کابینه دولت چهاردهم، این افزایش قیمت‌ها نیز منتفی می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید که دولت چهاردهم چه رویکردی را در قبال بحث واردات خودرو کارکرده به کشور و همچنین افزایش قیمت خودروهای داخلی پیش خواهد گرفت.

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟