اکتیون کراساووری از تولیدات سانگ یانگ است که در یک بازه زمانی، در کشورمان نیز عرضه شد؛ خودرویی که بیشتر از هر چیز، به طراحی بهواقع زشت و تناسبات زنندهاش شناخته میشد. این خودرو در فیسلیفت ۲۰۱۲ تغییراتی را به خود دید که حداقل ظاهر خودرو را در نمای جلو، قابلتحمل تر میکرد. حتی یک پیکاپ دو کابین نیز برپایه این محصول سانگیانگ، ارائه شد. اما مشکلات بیپایان SsangYong از یک سو، و نخواستنی بودن اکتیون از سوی دیگر، باعث شد تا در نهایت، سال ۲۰۱۸ تولید اکتیون بدون معرفی جانشین، پایان یابد.
حال، پس از شش سال غیبت، صحبت از بازگشت اکتیون در میان است؛ این بار در هیبت یک کراساوور کوپه-مانند که هم از نظر تناسبات و هیکل، و هم از نظر جزئیات طراحی، خودرویی جذاب و مدرن جلوه میکند. و همانطور که میدانید، نام سانگیانگ نیز به بایگانی رفته و حال، تولیدات این برند، تحت مالکیت جدید، با نام KG Mobility یا به اختصار، KGM عرضه میشوند.
کیجیام اکتیون ژستی شبیه به سانگیانگ تورِس دارد، اما دارای اتاقی کشیدهتر است و در قسمت عقب نیز شیب ملایمی به شیشه و ستون عقب داده شده تا تناسبات خودرو، به کراساوور های کوپه-مانند نزدیک شود.
ستون های عقب نیز کمی پهنتر شده اند و برخلاف ستون های عقب که شبیه به کلافی برای سقف نیز دیده میشوند، یک عنصر کرومی کشیده و امتداد یافته تا ستون های مخفی جلو، اتصال ستون های عقب به سقف را بصورت بصری قطع کرده تا حس و حال اسپرتیتر به نمای جانبی بدهد.
در کنار اینها، از گاردهای پلاستیکی دور گلگیر و رکاب های جانبی نیز در کیجیام اکتیون ۲۰۲۵ خبری نیست و متناسب با این ویژگیهای بصری، طراحی نمای جلو و عقب نیز با رویکردی متفاوت از Torres شکل گرفته. فعلا تصاویری از فضای داخلی کیجیام اکتیون منتشر نشده اما انتظار میرود به طراحی داخلی تورس، وفادار باشد، درست مثل پیشرانه که مشترک با تورس است.
و این یعنی محرک KGM Actyon احتمالا همان موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۶۸ اسببخاری Torres خواهد بود که با ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل بوده، بسته به تیپ، میتواند محرک محور جلو و یا چهار چرخ باشد.
نظر شما چیست؟