۳ الی ۶ تیر و از طریق سامانه یکپارچه وارداتی‌ها؛

مرحله جدید فروش خودروهای وارداتی با عرضه ۳۱ خودرو آغاز شده

در مرحله جدید فروش یکپارچه خودروهای وارداتی که ۳ تا ۶ تیر به اجرا درمی‌آید، ۱۲ مدل خودرو با قیمت قطعی و ۱۹ مدل با قیمت علی‌الحساب عرضه شده.

دوشنبه - ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۴
۳ الی ۶ تیر و از طریق سامانه یکپارچه وارداتی‌ها؛

مرحله جدید فروش خودرو های وارداتی در سامانه یکپارچه در حالی از یکشنبه ۳ تیر آغاز شده که در این نوبت، متقاضیان نوبت‌دهی شده قادر خواهند بود از میان ۳۱ مدل خودرو قابل عرضه، خودرو مد نظر خود را انتخاب کنند. در این مرحله که پیش‌ثبت‌نام آن تا پایان روز چهارشنبه ۶ تیر ادامه خواهد داشت، متقاضیان این امکان را دارند تا پنج اولویت از بین خودروهای قابل عرضه، انتخاب کنند.

در صورت تخصیص هر کدام از پنج انتخاب (براساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودرو انتخابی) قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد. در ضمن، حتما وجود یک انتخاب برای هر متقاضی، الزامی است. گفتنی است پس از تخصیص خودرو و فراخوان از سمت شرکت عرضه کننده، در صورت عدم واریز وجه، متقاضی از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی حذف می‌شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای آن دسته از متقاضیانی است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، ابراز تمایل برای خرید خودروی وارداتی کردند.

چه خودروهایی در این نوبت عرضه شده؟

طبق اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، در این نوبت ۱۲ خودرو با قیمت قطعی در مبادی ورودی به کشور که البته، شامل هزینه های قانونی نظیر شماره‌گذاری، گواهی اسقاط، بیمه، مالیات و … نمی‌شود، پیش روی خریداران قرار دارند. تعداد ۱۹ مدل خودرو نیز با قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی که حدودی است و باز هم شامل هزینه های قانونی نمی‌شود، عرضه شده‌اند.

در کنار خودروهایی نظیر تویوتا لوین، نیسان سیلفی، بستیون T77، هونگچی H5 و جتا های VS5 و VS7 که در نوبت های پیشین فروش خودرو های وارداتی نیز عرضه شده بودند، تعداد قابل توجهی خودرو وارداتی برای اولین بار در این نوبت به فروش خواهد رسید. از جمله این خودروهای جدید اضافه شده به سامانه یکپارچه وارداتی‌ها می‌توان به میتسوبیشی اوتلندر شرکت آرین موتور، اشکودا سوپرب شرکت پارس ساتر هوشمند، سانگ یانگ کوراندو و هاوال H6 شرکت بی‌ام‌کارز و سوزوکی گرند ویتارا شرکت راساموتور خاورمیانه اشاره کرد.

گفتنی است در این نوبت، نیسان کیکس که همراه با نیسان سیلفی توسط نامی خودرو پیشرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو های وارداتی، عرضه شده نیز از خودروهای جدیدی است که به لیست خودروهای سامانه یکپارچه وارداتی‌ها اضافه می‌شود.

لیست خودروهای وارداتی جدید سامانه

قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های زیر اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

مدل خودروشرکت واردکنندهقیمت قطعی در مبادی ورودی به کشور (تومان)
تویوتا لوین 1800cc هایبریدبرساوش۱.۹۷۳.۶۴۰.۰۰۰
تویوتا لوین 1200ccبرساوش۲.۰۶۹.۴۴۰.۰۰۰
نیسان سیلفیآمیتیس گستر۱.۷۵۷.۸۴۰.۰۰۰
ونوسیا D60 پلاسمکث موتور۱.۵۰۶.۲۰۰.۰۰۰
نیسان سانیجهان نوین آریا۱.۱۰۷.۱۴۰.۰۰۰
فیات 500پارسیان موتور۱.۸۳۳.۵۰۰.۰۰۰
بستیون T77بی‌ام‌کارز۱.۶۵۱.۶۰۰.۰۰۰
هونگچی H5بی‌ام‌کارز۲.۲۹۱.۸۰۰.۰۰۰
اشکودا سوپرب ۱.۴ توربوپارس ساتر هوشمند۲.۲۲۴.۲۴۰.۰۰۰
تویوتا لوین 1800cc هایبریدمعین خودرو ایرانیان۱.۹۷۳.۶۴۰.۰۰۰
تویوتا لوین 1200ccمعین خودرو ایرانیان۲.۰۶۹.۴۴۰.۰۰۰
جتا VS7ماموت خودرو۲.۰۷۶.۴۰۰.۰۰۰

همانطور که گفته شد، ۱۹ خودرو نیز در این نوبت، با قیمت علی‌الحساب عرضه شده اند. این رقم اعلامی، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

مدل خودروشرکت واردکنندهقیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی به کشور (تومان)
سانگ‌یانگ کوراندو 2WDبی‌ام‌کارز۱.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
سانگ‌یانگ کوراندو 4WDبی‌ام‌کارز۱.۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰
هاوال H6بی‌ام‌کارز۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
هوندا سیتیآذریوردسال۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
لاماری ایما هایبریدآرین پارس موتور۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان سیلفینامی خودرو پیشرو۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان کیکسنامی خودرو پیشرو۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا لوین 1800cc هایبریدآریا کار۱.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا کرولا 1200ccآریا کار۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا کرولا 1200ccمعین خودرو ایرانیان۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا کرولا کراس 2000ccبرساوش۱.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندر L-Lineآرین پارس موتور۱.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندر M-Lineآرین پارس موتور۱.۸۹۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندر H-Lineآرین پارس موتور۱.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
سوزوکی گرند ویتاراراساموتور خاورمیانه۱.۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰
سوزوکی فرانکس هایبریدراساموتور خاورمیانه۱.۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰
سوزوکی بالنوراساموتور خاورمیانه۱.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سوزوکی سیازراساموتور خاورمیانه۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰
جتا VS5ماموت خودرو۱.۶۲۰.۰۰۰.۰۰۰

لازم به ذکر است متقاضیانی که در عرضه ۱۳ وارداتی (۱۶ لغایت ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشارکت داشتند و یکی از خودروهای برقی (EQM5EV،EJ7، ENS1، GRE) را انتخاب نمودند و تمایل به تغییر خودروی خود دارند، فقط در این عرضه می‌توانند (در  عرضه‌های آینده به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد) خودروی برقی خود را لغو و یکی از خودروهای موجود در این عرضه را انتخاب نمایند. در صورتی که متقاضی خودروی برقی خود را لغو و خودرویی را انتخاب ننماید از اولویت بندی سامانه حذف می گردد.

همچنین پیرو پیامک ارسالی و با توجه به ۱۵ مرحله عرضه صورت گرفته و فراهم بودن امکان تخصیص خودرو و عدم اقدام برای تعیین خودرو توسط برخی از متقاضیان، بدینوسیله اعلام می گردد باعنایت به تنوع سبد محصولاتی قابل عرضه، در صورت عدم اقدام در این مرحله و مرحله بعدی، اولویت اعلامی این افراد حذف و در مرحله جدید ثبت نام که برای عموم مردم فراهم می شود می بایست مشابه سایر افراد و براساس شرایط اعلامی اقدام نمایند و هیچ گونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟