EV3، یک کراس‌اوور کوچک با ۲۰۲ اسب‌بخار قدرت؛

خودرو برقی جدید KIA، آمد

تازه‌ترین محصول کیا موتورز، یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت تمام-الکتریکی با نام EV3 است که قرار است با قیمتی ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

پنجشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
خودرو الکتریکی جدید کیا موتورز KIA EV3

کیا موتورز اواخر پاییز سال گذشته بود که با رونمایی از یک خودرو مفهومی، از عرضه یک کراس‌اوور ساب-کامپکت تمام-الکتریکی در سری موسوم به EV خود خبر داد؛ حال مدل آماده برای تولید این محصول با نام KIA EV3 بصورت رسمی رونمایی شده است.

خودرو الکتریکی جدید کیا موتورز KIA EV3

کیا EV3 از نظر ابعادی بسیار نزدیک به کیا سلتوس است و طول بدنه ۴.۳ متری دارد، اما به واسطه فرم اتاق جعبه‌ای تر و پیروی از سبک طراحی مدرن سری EV (نظیر EV9 و EV5)، ژستی متمایز و کاملا متفاوت از سلتوس دارد. ساختار و پلتفرمی هم که EV3 برپایه آن توسعه یافته، یک ساختار مختص خودروهای تمام-الکتریکی بنام E-GMP است که در آن، یک موتور برقی ۲۰۲ اسب‌بخاری، محرک محور جلو است.

خودرو الکتریکی جدید کیا موتورز KIA EV3

منبع تعذیه این موتور برقی، در مدل پایه، پکیج باتری های ۵۸.۳ کیلووات ساعت است اما یک پکیج با ظرفیت بالاتر، معادل ۸۱.۴ کیلووات ساعت نیز برای KIA EV3 در نظر گرفته شده که مختص تیپ Long Range است و با هر بار شارژ کامل، بُرد پیمایشی بالغ بر ۵۶۰ کیلومتر به این کراس‌اوور کوچک تمام-الکتریکی می‌دهد. شارژ این مجموعه باتری ها را با فست‌شارژ، می‌توان در نیم ساعت از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند.

خودرو الکتریکی جدید کیا موتورز KIA EV3

با این پیکربندی تک‌موتور، KIA EV3 می‌تواند در هفت و نیم ثانیه از حالت سکون تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. بد نیست بدانید کیا موتورز برای عرضه مدل جفت-موتور و چهار چرخ محرک این خودرو نیز برنامه‌ریزی کرده که قطعا چالاک‌تر و قدرتمندتر از نمونه تک‌موتور خواهد بود.

کیا موتورز اعلام کرده EV3 قرار است با قیمتی در محدوده ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟