بعد از چهار دهه غیبت در بازار خودرو؛

آیا ترایمف دوباره خودروساز می‌شود؟

ترایمف بعد از چهار دهه غیبت در بازار خودرو و عرصه خودروسازی، قصد دارد بار دیگر خودروساز شود؛ این تصمیم، با یک کانسپت جذاب علنی شد.

یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کانسپت خودرو اسپرت ترایمف - 2023 Triumph TR25 Concept

ترایمف را امروز به عنوان یک موتورسیکلت ساز می‌شناسیم، اما این کمپانی بریتانیایی که پیشینه فعالیت هایش، به سال ۱۹۸۵، یعنی زمان تاسیس شرکت صادرات و واردات S. Bettmann & Co. باز می‌گردد، از سال ۱۹۲۳ خودرو می‌ساخت و در فاصله سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۴، خودروهای این برند توسط بریتیش لیلاند در کنار خودرو های جگوار و لندروور تولید می‌شدند.

در تابستان ۱۹۸۴، خودروسازی ترایمف به فعالیت های خود پایان داد و تا به امروز نیز خودرویی با برند ترایمف به بازار نیامده. اما حال، بعد از ۴۰ سال، به نظر می‌آید ترایمف تصمیم دارد بار دیگر به بازار خودرو ورود کند و این تصمیم خود را با معرفی کانسپتی بنام TR25 علنی کرد.

کانسپت خودرو اسپرت ترایمف - 2023 Triumph TR25 Concept

ترایمف TR25 یک خودرو اسپرت بدون سقف است که با الهام از ترایمف TR2 توسط استودیو طراحی ماکینا طراحی شده. محض اطلاع هم که شده، TR2 رودستری بود که سال ۱۹۵۳ توانست با دستیابی به سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت تازه‌ای برای خودروهای تولیدی با موتور کم‌حجم‌تر از ۲.۰ لیتر به ثبت برساند.

طراحی TR25 الهام شده از همین ترایمف رکورد شکن است، با چیدمان دو سرنشین که البته برای قسمت سرنشین کناری، یک درپوش در نظر گرفته شده تا در مواقعی که خودرو فقط یک راننده به عنوان سرنشنین دارد، آیرودینامیک بهینه‌تری ارائه دهد.

کانسپت خودرو اسپرت ترایمف - 2023 Triumph TR25 Concept

محرک ترایمف TR25 یک موتور الکتریکی ۱۸۴ اسب‌بخاری است که از پکیج باتری های ۴۲.۲ کیلووات ساعت تغذیه می‌کند. این پیشرانه، اگرچه آنچنان قدرتمند به نظر نمی‌آید اما به لطف ساختار و بدنه سبُکی که از فیبرکربن ساخت شده، و همچنین، آیرودینامیک خوب بدنه، ترایمف TR25 صفر تا صد ۵.۲ ثانیه داشته و می‌تواند تا ۱۸۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

در ضمن، به لطف توزیع وزن تقریبا ۵۰:۵۰ و مرکز ثقل پایین، این خودرو اسپرت از فرمان‌پذیری بسیار خوب و توان عملکردی بالایی نیز برخوردار است. نکته جالب توجه این است که ماکینا این خودرو فعلا مفهومی را برپایه پتلفرم BMW i3 طراحی و مهندسی کرده. حال باید منتظر ماند و دید که بازگشت ترایمف به خودروسازی، به کُجا خواهد رسید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟