معرفی کراس‌اوور الکتریکی آواتار هفت - Avatr 07

خودرو جدید نادر فقیه زاده رونمایی شد؛ آیا به ایران هم خواهد آمد؟

خودرو جدیدی که نادر فقیه زاده و تیم طراحانش با نام آواتار ۷ طراحی کرده، احتمالا اصلی ترین گزینه وارداتی از برند نوپا به ایران خواهد بود.

جمعه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
معرفی کراس‌اوور الکتریکی آواتار هفت (Avatr 07) - خودرو جدید نادر فقیه زاده رونمایی شد؛ آیا به ایران هم خواهد آمد؟

آواتار، شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی که چانگان با همکاری CATL و هوآوی تاسیس کرده و خودروهایش، توسط تیم طراحانی که تحت نظر نادر فقیه زاده، طراح ایرانی، فعالیت می‌کنند، از سومین محصول خود رونمایی کرد. محصول جدید آواتار که یک کراس‌اوور الکتریکی است و رقیب مستقیم تسلا مدل Y به حساب می‌آید، پیش‌تر با نام Avatr 15 شناخته می‌‎شد اما حال، با نام آواتار هفت رونمایی شده است.

معرفی کراس‌اوور الکتریکی آواتار هفت (Avatr 07) - خودرو جدید نادر فقیه زاده رونمایی شد؛ آیا به ایران هم خواهد آمد؟

نادر فقیه زاده تیم  طراحانش در طراحی آواتار هفت، همان رویکرد مرموز و متمایزی که پیش‌تر در SUV آواتار ۱۱، و بعد در سدان آواتار ۱۲ دیدیم را پیش گرفته و خروجی آن، کراس‌اووری است که تناسبات اسپرتی و ژست بسیار مدرنی دارد.

این مدرن بودن آواتار هفت را به لطف LiDAR جانمایی شده در محفظه برآمده از بالای شیشه جلو، و همچنین دوربین های پُشت گلگیرهای جلو، در ماهیت Avatr 7 نیز می‌توان دید؛ عناصری که پُشتیبان سیستم های همیار راننده این SUV الکتریکی هستند و سطح بالایی از خودرانی به آن می‌دهند.

Avatr 07 Electric SUV

همچنین باید به شبکه فعال دریچه هوای سپر جلو اشاره کنیم که فقط در مواقعی که نیاز باشد، باز می‌شود تا هوارسانی به اجزای فنی را انجام دهد. البته برخلاف آواتار ۱۱ و ۱۲، در مدل هفت دیگر خبری از بال عقب فعال و مخفی شونده، نیست.

فعلا تصاویر واضح از فضای داخلی آواتار هفت منتشر نشده اما اینطور که از تصاویر جاسوسی مشخص است، نادر فقیه زاده و تیم طراحانش، کابین را مشابه سدان ۱۲ طراحی کرده‌اند و این یعنی یک نمایشگر باریک به پهنای داشبورد پیش روی راننده و سرنشین کناری جلو قرار دارد و در طرفین آن هم، نمایشگرهای اختصاصی برای دوربینی که جایگزین آینه های جانبی شده، جانمایی شده‌اند.

Avatr 07 Electric SUV

یک نمایشگر بزرگ نیز در مرکز داشبورد، برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنترل ادوات داخلی، در نظر گرفته شده. راننده نیز خود را پُشت یک غربیلک خوش‌دست و مدرنی که هم از بالا، و هم از پایین، فرم تختی دارد، می‌بیند.

آواتار قرار است هفت را هم در مدل تمام-الکتریکی (EV) به بازار عرضه کند، و هم در مدل الکتریکی با موتور بنزینی برای شارژ باتری‌ها و افزایش بُرد پیمایش (EREV). قیمت آن نیز در محدوده ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار یوان خواهد بود، یعنی بین ۳۴.۶۰۰ تا ۴۸.۴۰۰ دلار.

Avatr 07 Electric SUV

اهمیت برند آواتار و اخبار آن، برای ما، غیر از حضور نادر فقیه زاده در راس دپارتمان طراحی این برند چینی این است که گروه بهمن با بی‌ام‌کارز قصد عرضه خودروهای آواتار در کشورمان بصورت وارداتی را دارد و Avatr 7 می‌تواند اصلی‌ترین گزینه وارداتی گروه بهمن به بازار ایران باشد.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟