پایان افسانه ارباب حلقه‌ها؛

تولید آئودی R8 برای همیشه پایان یافت

آئودی در حالی بعد از ۱۸ سال به تولید ابرخودرو جذاب و مخوف خود، R8، پایان داد که فعلا برنامه‌ای برای تولید و عرضه جانشین آن، ارائه نشده.

دوشنبه - ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۴
Audi R8 Production Ends

اواسط پاییز بود که آئودی به تولید TT، پایان داد. حال خبر می‌رسد یک آئودی آدرنالین‌ساز دیگر نیز به آخر خط رسیده؛ این بار نوبت ارباب حلقه‌ها، یعنی R8 است تا برای همیشه از خط تولید این خودروساز آلمانی، خداحافظی کند. و با خروج آخرین R8 از خط تولید کارخانه Böllinger Höfe آئودی در هِیل‌برون آلمان که یک دستگاه R8 Performance Quattro Edition کوپه با رنگ بدنه موسوم به زرد وگاس، رینگ های ۲۰ اینچ و پکیج تزئینی بدنه از جنس فیبرکربن است، افسانه این نژاد خاص از خودروهای آئودی نیز پایان می‌یابد چراکه آئودی برنامه ای برای معرفی و عرضه جانشین آن، حداقل با موتور V8، ندارد.

پایان افسانه ارباب حلقه‌ها؛ تولید آئودی R8 برای همیشه پایان یافت

البته گفته می‎شود که در آینده، خودرویی الکتریکی به عنوان پرچمدار خودروهای اسپرت آئودی به بازار خواهد آمد که آن هم در حاله ای از ابهام قرار دارد.

آئودی قرار بود اواخر ۲۰۲۳ به تولید R8 پایان دهد، اما از آنجایی که با اعلام این خبر، سفارشات خرید متعددی برای آن به ثبت رسید، به ناچار مجبور شد تولید را برای چند ماه دیگر نیز ادامه دهد. همین افزایش تقاضا برای خرید آخرین نمونه های تولیدی R8 باعث شد تا مجموع فروش سال ۲۰۲۳ آن به ۱.۵۹۱ دستگاه برسد، یعنی ۴۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲.

انتهای پیام

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟