شروع آینده برای ولوو تراکس با Volvo FM Low Entry

ولوو FM Low Entry اولین محصول Volvo Trucks است که از پایه، به عنوان یک کامیون تمام-الکتریکی طراحی و مهندسی شده.

دوشنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
شروع آینده برای ولوو تراکس با کامیون ۱۹ تا ۳۲ تنVolvo FM Low Entry

ولوو تراکس از اولین محصولی که بصورت اختصاصی با پلتفرم و ساختار کامیون های الکتریکی توسعه یافته، رونمایی کرد. این محصول جدید ولوو تراکس که FM Low Entry نام دارد، جدای از این که یک محصول کاربری سنگین (HD) تمام-الکتریکی است، یک کامیون باری با اتاق جلوتر از محور یا به اصطلاح، کف-کوتاه است و همین، باعث می‌شود در کنار سهولت بسیار زیاد در ورود و خروج، راننده دید بسیار خوبی از محیط اطراف داشته باشد.

شروع آینده برای ولوو تراکس با کامیون ۱۹ تا ۳۲ تنVolvo FM Low Entry

به گزارش خودرودیلی، ولوو FM Low Entry برای پاسخگویی به نیازهای مختلف در زمینه حمل و نقل و خدمات شهری توسعه یافته و همانطور که اشاره شد، اولین محصول ولوو تراکس است که صفر تا صد، با یک ساختار و پلتفرم مبتنی بر پیشرانه‌ای تمام-الکتریکی توسعه می‌یابد. راجر آلم، رئیس ولوو تراکس با اشاره به این که FM Low Entry یک عضو تاثیرگذار در خانواده محصولات الکتریکی Volvo Trucks به حساب می‌آید و به خوبی پاسخگوی کاربری‌های مختلف شهری و نیازهای یک راننده خواهد بود، این کامیون جدید ولوو را محصولی معرفی می‌کند که در عین قدرتمند بودن، سواری نرم و مانورپذیری بی‌دردسری دارد.

2024 Volvo FM Low Entry

راجر آلم همچنین تاکید می‌کند که Volvo FM Low Entry دقیقا همان چیزی است که ولوو تراکس برای گسترش تولیدات الکتریکی قابل‌عرضه خود نیاز داشته و می‌تواند مشتریان بیشتری را به خرید یک خودرو کار، با آلایندگی صفر ترغیب کند.

همانطور که اشاره شد، قرارگیری موقعیت نشیمن راننده در ارتفاعی پایین‌تر نسبت به کامیون های هم‌رده مرسوم، باعث شده تا دیدی عالی از مقابل و اطراف خودرو در اختیار راننده قرار بگیرد. اما بد نیست بدانید این کامیون الکتریکی جدید ولوو بصورت استاندارد، به جای آینه‌های جانبی مرسوم، Camera Monitor System بهره می‌برد، یعنی ترکیب دوربین در بیرون از خودرو و نمایشگرهای ایستاده جانمایی شده در بر روی ستون‌های جلو در داخل خودرو. و توانسته از استاندارد سخت‌گیرانه Direct Vision لندن که مخصوص رتبه‌بندی خودروهای تجاری و کار برای فعالیت در این شهر است و از سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، رتبه پنج-ستاره بگیرد.

شروع آینده برای ولوو تراکس با کامیون ۱۹ تا ۳۲ تنVolvo FM Low Entry

ولوو FM Low Entry قرار است در پیکربندی های یک تا چهار نفره عرضه شود، یعنی راننده بدون سرنشین، راننده با یک سرنشین و راننده با سه سرنشین. البته چیدمان صندلی‌ها در نمونه های سرنشین‌دار به شکلی است که مزاحمتی برای جابجایی راننده در کابین به وجود نیاید. به عبارت دیگر، صندلی سرنشینان در محلی تعبیه می‌شود که در حالت عادی، مختص تخت یا نیم‌تخت پشت کابین است. همین باعث می‌شود تا در کنار سهولت در جابجایی راننده در کابین، نقاط کور راننده نیز نسبت به کامیون های مرسوم، کاهش یابد.

با توجه به کاربری شهری ولوو FM Low Entry، ضروری است که این محصول از مانورپذیری خوبی در شهرها، به ویژه در خیابان ها و معابر شلوغ برخوردار باشد. این مهم، به لطف بهره‌مندی از سیستم فرمان هوشمند Volvo Dynamic Steering که در کنار نرمی و جانمایی بی‌نقص، بصورت خودکار در حالت خلاص، چرخ ها را موقعیت ساعت ۱۲ قرار می‌دهد، میسر شده. همچنین باید به کف تخت کابین اشاره کنیم و دستگیره هایی که در جاهای مختلف برای سهولت ورود و خروج از کابین تعبیه شده.

شروع آینده برای ولوو تراکس با کامیون ۱۹ تا ۳۲ تنVolvo FM Low Entry

پیشرانه الکتریکی به‌کار رفته در این محصول، با ۳۳۰ کیلووات (۴۴۲ اسب‌بخار) قدرت، از دو موتور الکتریکی در ترکیب با گیربکس i-Shift تشکیل یافته و از پکیج چهارتایی باتری‌ها، با مجموع ظرفیت ۳۶۰ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌کند.

این پیکربندی، بسته به وزن بار، نوع رانندگی و شرایط مسیر، بُرد پیمایشی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل باتری ها را به Volvo FM Low Entry می‌دهد. برای شارژ باتری‌ها نیز هم شارژر AC با خروجی ۴۳ کیلووات در نظر گرفته شده، و هم شارژر DC با خروجی ۲۵۰ کیلووات. با شارژر AC، شارژ کامل باتری‌ها هشت ساعت و نیم زمان می‌برد. اما در صورت استفاده از شارژر DC، این زمان به تنها یک ساعت و نیم، کاهش می‌یابد.

2024 Volvo FM Low Entry

گفتنی است ولوو تراکس این محصول جدید را بسته به کاربری مد نظر، با فاصله محوری ۳.۹ تا ۶ متری عرضه می‌کند و امکان سفارش آن بصورت دو، سه یا چهار محور وجود دارد، با این توضیح که نمونه های سه و چهار محور را هم بصورت تک (۲×۶ یا ۲×۸) می‌توان سفارش داد، و هم بصورت جفت (۴×۶ یا ۴×۸). وزن ناخالص مجاز نیز بین ۱۹ تا ۳۲ تُن اعلام شده است. لازم به ذکر است اتاق در این محصول می‌تواند از نوع خواب‌دار استاندارد با ارتفاع ۱۵۷۵ میلیمتر و یا خواب‌دار سقف-بلند با ارتفاع ۱۹۴۵ میلیمتر باشد.

2024 Volvo FM Low Entry

این محصول، همانطور که از نامش پیداست، برپایه سری محبوب و معروف FM ولوو توسعه یافته، البته با یک سری تغییرات کاربردی، نظیر جانمایی اتاق در موقعیتی جلوتر از محور جلو و ارتفاعی پایین‌تر. عرضه این خودرو از اواخر بهار در اروپا آغاز خواهد شد و قرار است در کنار بازارهای اروپایی، در بازارهای دیگر جهانی نظیر ترکیه و کره جنوبی نیز عرضه شود.

بد نیست بدانید ولوو با اضافه کردن FM Low Entry به سبد تولیدات خود، تعداد مدل های تمام-الکتریکی را به هشت رسانده. این تجاری‌ساز بزرگ سوئدی اولین بار سال ۲۰۱۹ به تولید و عرضه کامیون های الکتریکی در تیراژ انبوه روی آورد و تصمیم دارد تا ۲۰۳۰، پنجاه درصد فروش جهانی خود را به سمت محصولات تمام-الکتریکی هدایت کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟