با گران‌ترین هوندا تاریخ آشنا شوید

با اعلام قیمت پرولوگ مشخص شد این شاسی-بلند تمام-الکتریکی، گران‌قیمت ترین خودرو تاریخ هوندا لقب می‌گیرد؛ حتی گران‌تر از NSX معروف و محبوب.

جمعه - ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
با شاسی‌بلند الکتریکی پرولوگ، با گران‌ترین هوندا تاریخ، آشنا شوید

هوندا به عنوان خودروسازی که از اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به تولید و عرضه خودروهای هایبرید روی آورد و حتی در سال ۱۹۹۷ یک خودرو تمام-الکتریکی را با نام EV Plus روی خط تولید بُرد، طی سال‌های گذشته بالاخره روند تولید و عرضه خودروهایی با پلتفرم و ساختار اختصاصی خودروهای تمام-الکتریکی را آغاز کرده. جدی‌ترین پروژه هوندا در این زمینه نیز پرولوگ است؛ کراس‌اوور تمام-الکتریکی جدیدی که عرضه‌اش، به تازگی آغاز شده، آن هم با عنوان گران‌قیمت ترین خودرو تاریخ هوندا!

2024 Honda Prologue

هوندا پرولوگ در دو پیکربندی پیشرانه تک‌موتور (FWD) و جفت‌موتور (AWD) عرضه می‌شود و در تیپ پایه، ۴۸.۷۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده. برای مقایسه هم که شده، بد نیست بدانید هوندا NSX که در زمان خود، نهایت یک هوندا به حساب می‌آمد، در آخرین سال تولید و عرضه، یعنی ۲۰۰۵، قیمت پایه ۴۴.۹۹۰ دلاری داشت.

با شاسی‌بلند الکتریکی پرولوگ، با گران‌ترین هوندا تاریخ، آشنا شوید

البته عدد ۴۸.۷۹۵ دلار، برای تیپ پایه پرولوگ است که دارای پیشرانه تک‌موتور ۲۱۲ اسب‌بخاری می‌باشد. قیمت این خودرو در تیپ الیت که دارای پیشرانه جفت‌موتور ۲۸۸ اسب‌بخاری است، به ۵۹.۲۹۵ دلار می‌رسد. پشتیبان هر دو پیشرانه، یک مجموعه ۸۵ کیلووات‌ساعت باتری‌های لیتیم-یون است که ساخت جنرال‌موتورز بوده، با هر بار شارژ کامل، بُرد پیمایشی نزدیک به ۴۸۰ کیلومتر به هوندا پرولوگ می‌دهد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟