هیوندای کارخانه خود در روسیه را به قیمت ۷۷دلار به فروش می‌رساند!

هیوندای که کارخانه خود در روسیه را پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، تعطیل کرده بود، این مجموعه را با یک ضرر هنگفت به روس‌ها می‌فروشد.

جمعه - ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
هیوندای کارخانه خود در روسیه به قیمت ۷۷دلار به فروش می‌رساند!

پنجم اسفند ماه امسال که برسد، حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد سومین سال خود خواهد شد؛ اتفاقی که به خوبی می‌تواند سرعت گذر زمان را نشان دهد. البته این خبر، نه در مورد سرعت گذر زمان، بلکه در مورد هیوندای و حضورش در بازار روسیه است. هیوندای تصمیم دارد کارخانه خود در روسیه را به قیمت تنها ۷۷ دلار فروش برساند؛ معامله‌ای نمایشی که ضرر تقریبا ۲۲۰ میلیون دلاری به این خودروساز کره‌ای خواهد زد!

اوایل امسال بود که فولکس‌واگن تمامی دارایی های خود در روسیه را به گروه خودرویی Art-Finance واگذار کرد. مزدا هم ۵۰ درصد سهمی که در MSMR داشت را به بهای ۱یورو به شریک روس خود، Sollers واگذار کرده بود، البته به شرط این که با بهبود اوضاع، تا سال ۲۰۲۵ بتواند با پرداخت همان ۱یورو، دوباره سهم خود از MSMR را پس بگیرد.

مشابه همین شرط بازپس‌گیری، به توافق فروش کارخانه هیوندای در روسیه نیز اضافه شده است. این سایت تولیدی هیوندای در روسیه، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین و خروج خودروسازان جهانی از این کشور، فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده بود.

بد نیست بدانید پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، هیوندای به همراه کیا و فولکس‌واگن، بیشترین سهم را در بین خودروسازان غیر-روس از بازار خودرو روسیه داشت. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، هیوندای سالانه در حدود ۲۰۰هزار خودرو در روسیه تولید و عرضه می‌کرد که تقریبا چهار درصد ظرفیت جهانی تولید این خودروساز کره‌ای است. حال اما معادله حضور خودروسازان بین‌المللی در روسیه، کاملا نفع برندهای چینی حاضر در این بازار، تغییر یافته و بعید نیست به‌زودی، روسیه به هاب تولید خودروهای چینی نیز تبدیل شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟